Comunicació

La mirada

Dèries?

Els successos necrològics han d'ocupar espais informatius importants?

Mai he entès que els successos ocupin espais importants en un informatiu seriós. Entenc, per exemple, que Tele5, en la seva croada alarmista i esgrogueïda, hagi pres una decisió: el 80% de les informacions han de ser successos. Això és una línia editorial i, per tant, d'aquí no els mourà ningú fins que no canviïn els amos, l'accionariat de l'empresa o vés a saber què. No deixa de sorprendre'm, però, que esdeveniments luctuosos i necrològics ocupin més espai del que ocuparia un breu en un diari d'informació general. Aquest passat cap de setmana ha estat especialment carregat de notícies d'aquest tipus: un nen polonès ha mort ofegat a Andalusia, s'ha practicat l'autòpsia a un nen alemany que va morir a Còrdova en estranyes circumstàncies, un infant de 3 anys ha mort a la platja de Castelló d'Empúries sepultat per la sorra... Prou, no? Quina necessitat hi ha que ens assabentem d'aquests tristos successos més enllà de donar-ne fe i ja està? Cal enviar càmeres a l'indret dels fets i filmar compulsivament no se sap ben bé què? Cal fer connexions en directe? Ja vam parlar fa uns dies del cas de la jove morta a l'accident del Tibidabo, de les reaccions i misèries que s'hi van adherir d'immediat. I temo que tot plegat fa de mal resoldre, perquè aquest tipus de coses continuaran passant sempre i continuaran sent notícia per molt que prediquem en el desert. I tal vegada és lògic i normal que així sigui. Tal vegada sí que és rellevant burxar-hi amb el bisturí ben esmolat. I tal vegada totes aquestes consideracions només siguin dèries d'un crític sense criteri.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia