Comunicació

Catalunya perd un 40% de mencions internacionals el 2021

Surt 1.307 vegades al dia a Twitter o webs

Un informe de Diplocat apunta els temes principals són la política, els esports i la pandèmia

Catalunya ha perdut durant el 2021 un 40% de les mencions internacionals a Twitter, mitjans de comunicació digitals, blogs o fòrums que va aconseguir l’any anterior, segons un informe de Diplocat publicat aquest dilluns. Malgrat això, va assolir 477.155 mencions, l’equivalent a 1.307 mencions diàries o 54 cada hora. D’acord amb l’estudi, això equival a un públic potencial de 201 milions de persones. Els tres temes principals en les mencions sobre Catalunya al món digital estranger durant el 2021 han estat la política (59%), els esports (19%) i la pandèmia (9%). El to general de les mencions és neutre (57%), però un 26% són negatives i un 17% positives.

Entre les negatives, destaquen les mencions a Catalunya sobre la covid-19 i la gestió de la pandèmia, els aldarulls per la detenció de Pablo Hasél o l’entrada de Vox al Parlament.

El Diplocat monitoritza des del 2019 la presència de Catalunya a les converses digitals, amb l’objectiu de saber “qui en parla, a on, quan i com”. Segons la seva secretària general, Laura Foraster, és “molt útil a l’hora de dissenyar estratègies de projecció internacional”.

Per temàtiques, les mencions sobre política se centren en temes com la independència, les relacions Catalunya-Espanya i les eleccions, i tenen un to més negatiu a països com els Estats Units, Mèxic i l’Argentina.

El FC Barcelona és el principal tema de les mencions esportives, seguit de grans esdeveniments com el Gran Premi de MotoGP o la Volta Ciclista a Catalunya. La conversa esportiva sobre Catalunya destaca a França, Suïssa, Flandes o Holanda.

Pel que fa a la covid-19, i segons les dades del Diplocat, l’idioma principal de les mencions a Catalunya és el francès, i no l’anglès, per la proximitat, i pel fet que es parla sovint de viatges o contagis. Les mencions sobre el toc de queda o els tancaments de l’oci nocturn són les principals, però també n’hi ha sobre temes polítics relacionats amb el virus, com les eleccions del 14-F.

Segons el Diplocat, els Estats Units (22%), França (14%), el Regne Unit (11%), Mèxic (9%) i l’Argentina (7%) són els països que registren un major volum de converses digitals sobre Catalunya. Ponderant en funció de la població de cada país, el rànquing l’encapçala França (17%), seguida de l’Argentina (14%), el Regne Unit (13%), Suïssa (10%) i els Països Baixos (7%).

L’estudi també compara les mencions sobre Catalunya amb les d’altres nacions sense estat com Escòcia, Gal·les, Quebec, Flandes o el País Basc. Les dades situen al capdavant de la llista Escòcia, amb un 59% de les mencions, seguida de Gal·les (21%), el Quebec (14%), Flandes (3%), Catalunya (2%) i el País Basc (1%). Segons el Diplocat, però, aquesta classificació “podria no ser un reflex fidel de la realitat” perquè en el cas de Catalunya s’han exclòs totes les converses en castellà “per entendre que provenen d’Espanya”, mentre que en el cas d’Escòcia o Gal·les simplement es van retirar les referències que sortien, geogràficament, del Regne Unit.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.