Comunicació

comunicació

Musk confirma la compra de Twitter “pel futur de la civilització”

El nou propietari anuncia que la publicitat tindrà un lloc rellevant en la xarxa d’ara endavant

El mag­nat Elon Musk ha con­fir­mat aquest dijous la com­pra de la xarxa social Twit­ter i ha dit que ho fa “pel futur de la civi­lit­zació”, quan que­da­ven poc més de 24 hores perquè expirés el ter­mini que li havia donat una jut­gessa per a obrir un procés si no es for­ma­lit­zava la com­pra.

El pro­pi­e­tari de Tesla i Spa­ceX ha publi­cat a la xarxa social un mis­satge des­ti­nat “als anun­ci­ants” de Twit­ter en el qual ha vol­gut expli­car les raons que li por­ten a com­prar la xarxa i cita, en pri­mer lloc, que “és impor­tant per al futur de la civi­lit­zació tenir una plaça digi­tal comuna on pugui deba­tre’s de manera sana un ampli espec­tre de cre­en­ces”.

A més, avança que la publi­ci­tat tindrà un lloc relle­vant en la xarxa d’ara enda­vant.

En conèixer-se el mis­satge de Musk, les acci­ons de Twit­ter es reva­lo­ra­ven un 1,16% en els pri­mers com­pas­sos de la sessió en la borsa de Nova York.

Musk reco­neix en el seu mis­satge que les xar­xes soci­als cor­ren el risc d’aug­men­tar la pola­rit­zació de l’opinió pública entre l’extrema dreta i l’extrema esquerra, una cosa en la qual també han cai­gut els mit­jans tra­di­ci­o­nals, i ell vol aju­dar a superar aquest risc “per a aju­dar a la Huma­ni­tat que amo”, i “no per a fer diners”, asse­nyala l’home més ric del món.

El mag­nat diu que segons la seva visió, Twit­ter “no pot con­ver­tir-se en un infern gra­tis per a tots, on pot dir-se qual­se­vol cosa sense con­seqüències”, sinó que ha de “res­pec­tar les lleis”.

La pla­ta­forma ha de con­ver­tir-se –pros­se­gueix– “en un lloc càlid i aco­lli­dor per a tots, on cadas­cun pot triar la seva experiència desit­jada segons les seves pre­ferències”, i la com­para amb l’experiència de veure cinema o jugar a vide­o­jocs segons l’edat de cada per­sona.

Sobre la publi­ci­tat en Twit­ter, diu que els anun­cis, “si són ben ente­sos poden entre­te­nir, com­plaure i infor­mar” l’usu­ari, expli­cant-li per exem­ple que exis­teix un trac­ta­ment mèdic nou.

“Fona­men­tal­ment –con­clou en el seu para­ment als anun­ci­ants– Twit­ter aspira a con­ver­tir-se en la pla­ta­forma de publi­ci­tat més res­pec­tada del món que enfor­tirà les teves mar­ques i farà créixer la teva empresa. Cons­truïm junts una cosa extra­or­dinària”.

Ahir, Musk ja va publi­car un vídeo a Twit­ter en el qual se’l veia acce­dint a les ins­tal·laci­ons de Twit­ter amb un lavabo a les mans.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.