Comunicació

El zàping

Els nous de la TDT

La TDT està aquests dies d'estrena. Ja han arribat els primers nous canals de l'àmplia remesa que llançaran aquesta tardor tots els grups espanyols. Primer va ser Nitro. Després va ser Marca TV. Ahir va ser Boing.

L'ampliació d'oferta és, lògicament, d'entrada una bona notícia. I de moment estem parlant de tres canals diferents entre si –un de ficció (adreçat, en aquest cas, teòricament, a un públic masculí), un d'esportiu i un d'infantil–, però que tampoc no aporten gaire res de nou. Ja hi ha canals de ficció, d'esports i infantils a la TDT des de fa temps. Quantes més opcions a triar, millor, però al final tot semblen ofertes clòniques. Tampoc sembla que els que arribaran aviat hagin de ser massa millors. Al contrari. Bàsicament, seran canals espanyolistes que en aquest cas seran clònics d'Intereconomía. Hi haurà un nou canal de Vocento (ABC), un nou canal de diversos empresaris liderats per un exdirector de Popular TV (Grup Cope) i es reformularà Veo TV (El Mundo), amb la intenció de fer remuntar un canal que des de l'inici ha estat a l'ombra d'Intereconomía. I per últim, cal dir que guanyarem l'MTV en obert, però hem perdut 40 Latino. El prestigi de cadascuna parla clar: en aquest cas no hi hem sortit perdent. Tot aquest augment de l'oferta en castellà (molta d'ella espanyolista), no cal dir-ho, no estarà compensat per cap canal nou en català, més enllà de l'Esports3 que TV3 té previst llançar al gener. Llàstima que no sembli viable posar en marxa un altre múltiplex privat català, veient com li està anant a Godó.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.