Comunicació

El zàping

‘Atrapa un millón'

Té un bon engranatge, però no és tan diferent d'alguns de diaris

Antena 3 ha comès la gosadia, en la televisió actual, d'estrenar una concurs en horari de màxima audiència. I no un concurs aparatós, amb un gran plató, molt color i moviment i proves espectaculars, sinó un concurs més aviat clàssic, de preguntes de cultura general, en què intervé un xic la sort però sobretot els coneixements dels concursants.

Atrapa un millón, estrenat divendres, és l'adaptació espanyola de The money drop, un format que va ser un dels triomfadors de l'última fira televisiva internacional Mipcom, a Canes, i que es veu que ja s'emet amb èxit a tretze països del món. Però jo, la veritat, no el vaig trobar tan diferent d'alguns de diaris, que s'emeten al migdia o a la tarda. Té un bon engranatge, sap mantenir l'interès i la tensió i combina bé la part de coneixements amb la de sort, però, com deia, això també ho fan altres concursos que no tenen un lloc tan destacat a la graella. De presentador hi han posat l'aposta lògica, l'home concurs per antonomàsia, Carlos Sobera. I els concursants... En l'estrena, la primera parella tenia clarament un nivell baix: no pot ser que et facin triar tema, triïs cinema i després creguis que ET és anterior a Casablanca! La segona, un xic millor, almenys es va endur quelcom per deduir que era Picasso i no Dalí qui va dirigir el Museu del Prado el 1936. I és que com en tot concurs, el saber fer dels concursants és bàsic per enganxar l'audiència.

Cal dir que la gosadia d'Antena 3 va tenir premi. Almenys el primer dia. El programa va tenir un notable 14,8% de quota a l'Estat. Es veu que el públic sí que vol alguna cosa més que telerealitat, sèries i xafarderies en hora punta.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.