Comunicació

El zàping

La molesta publicitat conjunta

L'espectador, empipat, potser ja no torna a veure aquella reposició

Les grans cadenes privades espanyoles han optat en els últims temps per una pràctica especialment molesta per a l'espectador, podríem dir (amb una certa ironia), alternatiu: la publicitat conjunta.

Així, ja fa temps que Antena 3 ha decidit oferir els talls publicitaris alhora a tots els seus canals de la TDT. Els perjudicats, lògicament, són els que estan mirant Neox i Nova, als quals se'ls talla sense contemplacions, per exemple, una escena d'una sèrie o d'una pel·lícula per la meitat, i al cap d'uns minuts, emesos els espots, es reprèn al mateix punt, tal qual, a mig diàleg.

Fa poc s'ha afegit a l'estratègia Tele 5 i ara als espectadors de La Siete i Factoría de Ficción també els apareixen els anuncis segons la conveniència del que estan emetent a Tele 5 en aquell moment.

Teòricament és una estratègia contra el zàping, però jo no ho acabo d'entendre: què es pensen, que no hi han més canals a part dels seus? Encara que facin publicitat als seus tres canals, jo puc canviar als dels altres i algun o altre no farà anuncis en aquell moment. Entenc que també és una estratègia comercial per vendre en pack: potser no acabaven de trobar anunciants per als seus canals minoritaris i ara és com un 3x1 apujant un xic el preu.

El que provoca, però, és enuig i molèstia a l'espectador, que empipat potser ja no torna a veure aquella reposició de Los Simpson, Sálvame o del que sigui que estava veient (desenganyem-nos, poc més ofereixen aquests canals). A veure què passa quan d'aquí a poc augmenti l'oferta i encara hi hagi més on triar (en castellà, és clar).



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.