Comunicació

La mirada

‘A Serbian Film'

L'espai ‘Las mañanas de Cuatro' semblava ‘El gato al agua'

Diumenge va acabar l'edició d'enguany del Festival de Sitges. Fora de la secció oficial a concurs s'hi va presentar A Serbian Film, la pel·lícula amb etiqueta de polèmica que cada any acostuma a aparèixer. Explica la història d'un actor porno que accepta intervenir en un film que explorarà noves dimensions, nous reptes dins del gènere. L'escena més famosa del film és aquella en què un individu, després d'ajudar una dona a parir, penetra el nounat –un ninot molt mal fet que qualsevol persona amb un mínim de criteri mai assimilaria a un bebè–. És, no cal dir-ho, un instant francament desagradable dins d'un film fastigosament dolent. És un grand gignol desafortunat i molt mal rodat que ofèn l'espectador, no tant per la cruesa de les seves escenes sinó per la seva radical incompetència fílmica. Esverats per una crònica publicada a El Mundo, a Las mañanas de Cuatro van decidir polemitzar sobre el tema. Ni Concha García Campoy ni els seus quatre tertulians havien vist la pel·lícula, parlaven d'oïdes, molt escandalitzats. Un d'ells va arribar a dir que no hi ha gran diferència entre l'exhibició d'aquesta pel·lícula i la pederàstia per internet. Se n'ha de ser d'indocumentat. Doncs miri, la gran diferencia és que una cosa és abús de menors real i l'altra és una pel·lícula en què res és veritat. Entre tots cinc van torpedinar l'Àngel Sala, director del festival, amb argumentacions tan penoses i demagògiques que allò semblava El gato al agua. Sala els hauria d'haver respost: “Però vostès han vist la pel·lícula? No, oi? Doncs millor que callin”.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.