Comunicació

El zàping

‘GH' i ‘OT': l'efecte d'un canal 24 h

Es veu el desfasament entre la casa i els platós

Des que Tele 5 ha tapat amb el canal Gran Her­mano el buit que va dei­xar Prisa tan­cant CNN+, els segui­dors del xou de tele­re­a­li­tat estan veient més que mai la dis­torsió i el retard amb què fun­ci­o­nen els espais que par­len del con­curs. De fet, els més fans ja eren cons­ci­ents de l'ampli des­fa­sa­ment que hi ha entre la casa i els platós des que al web de Tele 5 es relata minut a minut què passa a Gua­da­lix. La popu­la­rit­zació de les tram­pes tele­vi­si­ves ha vin­gut, però, amb l'emissió en obert del canal 24 hores, que Déu n'hi dó l'audiència que està acon­se­guint (el doble que CNN+).

Allò que tants cops s'ha sen­tit dir als con­cur­sants que els vídeos només mos­tren una part del que passa, que es ter­gi­ver­sen con­ver­ses, etc. comença a tenir un nou sen­tit. Ara un espec­ta­dor enganxa una dis­cussió al canal GH i tres dies després pot veure el vídeo que la resu­meix. En el millor dels casos només hi tro­barà a fal­tar mati­sos. Si la dis­torsió va més enllà, anem mala­ment.

Un exem­ple recent que els ha dei­xat per mi en evidència és la recon­ci­li­ació de Laura i Mar­celo. Van començar a arre­glar-ho dimarts just abans de l'inici d'El Debate de GH, però a Tele 5 no van voler que se'ls rebentés l'espai, basat en “el tren­ca­ment defi­ni­tiu” de la pare­lla, amb imat­ges de diven­dres! Per això quan el pro­grama havia de pun­xar imat­ges de fons del 24 hores, el rea­lit­za­dor del canal can­vi­ava de càmera.

El cas con­trari és el d'OT. Aquí no es pot veure dis­torsió, perquè no hi pot haver cap tipus de com­pa­ra­tiva. No hi ha canal OT. Ni a la tele ni a inter­net ni enlloc. Només un resum diari de 20 minuts. Això no és tele­re­a­li­tat.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.