Comunicació

Escolars amb mirada crítica

El CAC distingeix centres del Maresme, de Barcelona i un institut de Cerdanyola del Vallès per treballs sobre els mitjans

El Con­sell de l'Audi­o­vi­sual de Cata­lu­nya (CAC) va pre­miar ahir divuit tre­balls esco­lars que fan una anàlisi crítica dels mit­jans audi­o­vi­su­als.

Maresme

L'escola Labandària de Sant Andreu de Lla­va­ne­res s'ha endut el pri­mer premi per Fem premsa!!!, un tre­ball d'aula en què s'ense­nya a l'alum­nat de cicle infan­til a ana­lit­zar els con­tin­guts de la premsa escrita i el seu procés d'ela­bo­ració. Per la seva banda, els alum­nes d'edu­cació primària i cicle supe­rior de l'escola Joan Mara­gall d'Arenys de Mar han obtin­gut el pri­mer premi per Sisè parla, en què s'explica l'experiència radiofònica amb alum­nes de sisè de primària. També s'ha guar­do­nat el pro­fes­sor Joan Car­les Tagua Jiménez de l'ins­ti­tut Ramon Turró i Dar­der de Mal­grat de Mar per Tele­turró, una pla­ta­forma web en for­mat tele­vi­siu.

Bar­ce­lona

L'escola Tibi­dabo de Bar­ce­lona s'ha empor­tat el ter­cer premi ex aequo en la cate­go­ria d'edu­cació infan­til i primària per La girafa Marta i El cava­ller Edu i la prin­cesa Ala­mina, dos tre­balls en què els nens i les nenes de 4 i 5 anys han tre­ba­llat en el procés d'enre­gis­tra­ment d'una ani­mació. L'escola Solc de Bar­ce­lona s'ha endut el pri­mer premi en l'apar­tat d'edu­cació secundària per un pro­jecte de recerca en comu­ni­cació fet a 4t d'ESO. El ter­cer premi en la cate­go­ria d'edu­cació secundària posto­bli­gatòria ha estat per Rubén Llo­rach Turrión de l'ins­ti­tut Juan Manuel Zafra de Bar­ce­lona per un tre­ball de recerca con­sis­tent en un docu­men­tal sobre el tre­ball de recerca mateix.

Pel que fa al pro­fes­so­rat, també s'ha dis­tin­git la pro­fes­sora Júlia Hur­tado del col·legi Mont­ser­rat de Bar­ce­lona per un canal web, www.​think1.​tv, en el qual es recu­llen pro­pos­tes d'inno­vació edu­ca­tiva.

Al Vallès

El segon premi de la cate­go­ria d'edu­cació secundària posto­bli­gatòria se l'ha endut l'alumne de l'ins­ti­tut Jaume Mimó de Cer­da­nyola del Vallès Jordi Pri­eto Luján, pel seu tre­ball Les sèries de ficció juve­nils i els guions de tele­visió. Es tracta d'un estudi de recerca que ajuda a conèixer el fun­ci­o­na­ment de les tele­vi­si­ons, alhora que apro­fun­deix en el gènere d'entre­te­ni­ment de les sèries tele­vi­si­ves i la influència que té en el sec­tor de població més jove. El jurat ha des­ta­cat la bona estruc­tura d'aquest tre­ball, a més del fet que conté ele­ments de reflexió i for­mació crítica.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.