Comunicació

L'audiència de les sèries és femenina i de més de 45 anys

Un estudi detecta el percentatge d'espectadors de més edat en l'horari de tarda i en les produccions de TV3

Les sèries de televisió registren a Catalunya una audiència majoritàriament femenina i de més de 45 anys, segons un estudi elaborat per l'Observatori de Producció Audiovisual (OPA) de la Universitat Pompeu Fabra (UPF). L'estudi ha analitzat els resultats de l'audiència a Catalunya de 18 sèries emeses entre l'1 de setembre del 2013 i el 30 de juny del 2014 en les televisions generalistes espanyoles i a TV3. Les 18 produccions seleccionades –totes van superar els 125.000 espectadors de mitjana a Catalunya– van ser: El Príncipe, La Cúpula, El tiempo entre costuras, La que se avecina, La Riera, Resurrection, Águila Roja, Cuéntame cómo pasó, Aída, KMM, 39+1, Isabel, El secreto de Puente Viejo, El mentalista, Castle, Arrow, Amar es para siempre i XIII. Només quatre de les 18 sèries analitzades ( El Mentalista, Arrow, XIII i KMM) van registrar un percentatge de públic femení inferior a la mitjana, que és del 54%. L'informe també destaca el perfil “envellit”, que supera els 45 anys, i subratlla que “l'afinitat d'aquestes sèries amb el públic juvenil i infantil va ser molt negativa”. El percentatge d'espectadors de més edat s'accentua en les emissions en horari de tarda i també en les produccions de TV3, mentre que l'audiència més rejovenida va ser la de Tele 5 i la de les sèries estrangeres. L'estudi afirma també que la majoria de sèries analitzades van resultar productes “clarament rendibles”.

LA XIFRA

18
són les sèries
analitzades, emeses entre el setembre del 2013 i el juny del 2014 per les televisions espanyoles i TV3.


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.