cultura

Art

El Museu de Valls mostra les portes vistes per Guinovart

Fins al gener, l'equipament és el marc de l'exposició ‘Portes i finestres pintades', organitzada amb l'Espai Guinovart d'Agramunt

Les 13 peces abasten fins a 50 anys del procés creatiu de l'artista

El Museu de Valls pre­senta fins al mes de gener l'expo­sició Por­tes i fines­tres pin­ta­des, amb obres de Josep Gui­no­vart. La mos­tra ha estat coor­ga­nit­zada pel Museu de Valls, l'Espai Gui­no­vart d'Agra­munt i el Museu de Pin­tura de Sant Pol de Mar.

Por­tes i fines­tres pin­ta­des conté un total de tretze peces on hi ha tres fines­tres i deu por­tes que estan data­des entre els anys sei­xanta i prin­ci­pis del segle XXI. L'expo­sició es com­ple­menta amb un con­junt de peces que per­ta­nyen al fons propi del Museu de Valls que van ser rea­lit­za­des pel mateix artista. Aques­tes han evo­lu­ci­o­nat des dels anys cin­quanta de les ori­ginàries peces figu­ra­ti­ves.

Les obres pro­ve­nen del mateix Museu de Valls, de la Fun­dació Espai Gui­no­vart, de la Fun­dació Bas­sat, del Museu de Lleida, dio­cesà i comar­cal; del Museu de Pin­tura de Sant Pol de Mar, del Par­la­ment de Cata­lu­nya, de la Col·lecció d'Art Con­tem­po­rani de La Caixa i de diver­ses col·lec­ci­ons par­ti­cu­lars.

La porta pin­tada més antiga va ser rea­lit­zada l'any 1962 i va ser expo­sada en la Bien­nal de Venècia d'aquell mateix any. De la mateixa dècada se'n mos­tren dues peces més, una d'elles amb una colla d'auto­re­trats.

Els anys vui­tanta i noranta és quan l'artista porta a terme un grup més gran d'obres i l'última que es pot veure a l'expo­sició és de l'any 2001, dedi­cada a la memòria de la Guerra Civil. Quant a les fines­tres, abra­cen tres dècades, la dels sei­xanta, la dels setanta i la dels noranta.

Les por­tes i fines­tres, ober­tes i tan­ca­des, són una cons­tant en l'obra de l'artista, que beu de les fonts d'Henri Matisse. A prin­ci­pis de la dècada dels sei­xanta, les fa ser­vir per tal de donar sen­sació espa­cial a la com­po­sició.

LA DATA

1962
és la data de la porta
més antiga que hi ha exposada, que va ser present en la Biennal de Venècia d'aquell any.

Casanoves, un complement de la proposta

Com a contrapunt i també com a complement de l'exposició Portes i finestres pintades de Guinovart, el Museu de Valls presenta paral·lelament una mostra de l'obra d'Arnau Casanoves. Un artista que, des de l'actualitat, també treballa sobre portes i finestres, en un diàleg entre l'obra consolidada de Josep Guinovart i les creacions d'autoria jove. La sèrie que es pot veure també al Museu ha estat titulada En cinc minuts torno, i ocupa l'espai del vestíbul de la Casa de Cultura de Valls.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Els nostres subscriptors llegeixen sense anuncis.

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia