cultura

estimada psicoanalista

Campanya de lectura

M'han dit els escriptors coneguts que es veu que en aquesta història de la literatura el més complicat és arribar al públic i aconseguir que els teus llibres tinguin visibilitat. Això que sembla una obvietat es veu que es complica quan has de lluitar amb presentadors coneguts, amb famosos de la premsa rosa, amb tertulians habituals –molts amb negre literari– que, a més, reben un tractament periodístic de luxe.

Però he tingut una idea. Cal acostar-se a qualsevol institució d'aquestes que fan anar fons públics, que ja semblen justificats si aconsegueixen un parell o tres retuits interessants, i proposar una gran campanya amb tanques publicitàries, anuncis a premsa, ràdio i televisió i presentacions luxoses en palauets modernistes. La literatura truca a la teva porta, seria el lema. I es tractaria que la institució pública de torn comprés milers d'exemplars del meu llibre i els fes arribar a un grup nombrós però seleccionat de ciutadans.

Primer vindria un carter que trucaria dues vegades (un homenatge literari subliminal a J. M. Cain) i marxaria. Després vindria un paio vestit de balena blanca (Melville, of course) i deixaria un paquet. Dins del meu llibre, una adreça d'Instagram, per allò de fer-ho modern, i un full d'instruccions (si pot ser amb faltes d'ortografia que s'han de descobrir). Tots els que pengin una foto amb el llibre i una falta i l'enviïn al compte de l'ONU entraran al sorteig d'una tarda boja amb un book tuber de moda. Jo vendré més llibres que el Bosch, la Rahola i el Basté junts i la institució de torn serà la més culta i moderna del mes. Un èxit!



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.