Teatre

L’escepticisme de Flandes viatja a Temporada Alta

Josse De Pauw torna amb una relectura amb música a Temporada Alta

L’actor i director presenta una dramatúrgia de ‘De mensheid‘, un al·legat sobre la humanitat contradictori

L’artista Josse de Pauw estrena aquest vespre (22 h, El Canal) a Temporada Alta De Mensheid (La humanitat) dins del cicle Connexió Flandes. Josse De Pauw, el director i actor, i Arnon Grunberg, l’autor del text, es troben sobre l’escenari per compartir aquesta visió crítica sobre la humanitat en què s’han vist immersos. Josse de Pauw va argumentar ahir al matí en un presentació amb la premsa al Palau Robert de Barcelona que quan va llegir l’obra fa15 anys es va trobar “amb la necessitat de quedar amb l’autor, Arnon Grunberg, i adaptar el text a una representació musical i teatral”. A l’escepticisme per la humanitat d’afegeix al Connexió Flandes la mirada desesperada d’Elfriede Jelinek sobre els refugiats (Grensgeval) i l’homenatge de les Ballets de C de la B a Pina Bausch.

De Pauw considera que el text és vigent perquè l’autor ha creat un “text estrany “: pretén defensar la humanitat en temps difícils però l’acusa, a la vegada. De Mensheid explica la història d’un advocat que defensa la societat de totes les opinions dels savis i filòsofs que intenten canviar-la. Com a An Old Monk, s’afegeix música en directe: hi participen el pianista Kris Defroot i la cantant soprano amb arrels del blues Claron McFadden. En aquest sentit, De Pauw va comentar que “canten dues cançons, la resta és una improvisació, una lluita entre la música clàssica i el jazz”, i fins i tot va assegurar que “hi ha moments que els músics improvisen tan bé que l’únic que puc fer és callar”. En la segona part del text, De Pauw explica que “l’actor i l’autor es busquen les pessigolles per demostrar que no fan bé les seves respectives feines” i així poder sentir “que defensar la humanitat no és viable”. De Pauw va estrenar-se al Temporada Alta com a actor a l’adaptació de Guy Cassier d’El cor de les tenebres (2012). Tres anys més tard signava la direcció i interpretació d’An Old Monk, una de les peces més celebrades, d’aquestes últimes cinc edicions com recorda sovint el director artístic, Salvador Sunyer.

‘Connexió Flandes’

Enguany, en el marc del cicle Connexió Flandes, es programen dos espectacles més: Out of Context-for Pina és un espectacle especial que arriba amb Alain Platel i Les ballets C de la B. Creat el 2010 en memòria de la coreògrafa Pina Bausch(morta mig any abans de l’estrena), la companyia només recupera el muntatge una vegada a l’any i, aquest any, ha escollit Temporada Alta com a escenari, convertint el Festival en una oportunitat única per gaudir d’una de les obres mestres del coreògraf belga. I, finalment, Guy Cassiers torna a Temporada Alta per sisena vegada i estrena el seu darrer muntatge, Grensgeval (El Cas de la Frontera), una proposta escrita per la premi Nobel de literatura Elfriede Jelinek que parla sobre la situació dels refugiats i les persones desplaçades per força.

Gràcies a aquest cicle, el festival de tardor ha presentat artistes i directors com Jan Fabre, Sidi Larbi Cherkaoui, Alain Platel i Peeping com a representants d’ aquesta regió del nord de Bèlgica que, amb una forta inversió en cultura, va donar-se a conèixer gràcies a la dansa i que, darrerament, ha fet el salt a l’escena internacional també amb el teatre.

LA XIFRA

3
espectacles
s’integren en aquesta edició de ‘Connexió Flandes’ dels creadors De Pauw, Cassiers i Platel.


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.