Cultura popular

Una ‘Bandera de Catalunya’ més moderna

Per segon any, Bellcaire aposta per un nou format amb visites teatralitzades

Els orga­nit­za­dors de la popu­lar repre­sen­tació Ban­dera de Cata­lu­nya, que té lloc per Set­mana Santa a Bell­caire d’Empordà, con­ti­nuen en aquesta edició amb el nou for­mat, dife­rent i adap­tat als temps, que inclou visi­tes tea­tra­lit­za­des. Aquest esde­ve­ni­ment, que tindrà lloc el diven­dres sant, per­metrà pas­se­jar pels esce­na­ris men­tre les esce­nes se suc­ce­ei­xen a la plaça de l’Oli, al car­rer Major, al vol­tant del cas­tell –parets, fos­sat i plaça– i també a l’inte­rior, en un espec­ta­cle ple d’efec­tes visu­als i sonors. Els car­rers, les pla­ces i el cas­tell palau seran l’esce­nari viu on expli­ca­ran, fent ser­vir els tex­tos d’Esteve Albert ama­nits amb la música i les cançons recu­pe­ra­des –i algu­nes d’escri­tes– per Ramon Manent i la direcció escènica de Gui­llem Sobre­pera, com va morir un com­tat men­tre nai­xia una nació: Cata­lu­nya. Durant tot el dia, al vol­tant del cas­tell hi haurà un gran mer­cat medi­e­val amb ani­mació contínua, arte­sans i para­des vari­a­des, així com una taverna que no pararà de ser­vir bones men­ges i begu­des i una pro­gra­mació espe­cial de totes les cançons de Ban­dera de Cata­lu­nya, inter­pre­ta­des al mig­dia pel grup Bitayna, diri­git per Ramon Manent.

L’espec­ta­cle Ban­dera de Cata­lu­nya, escrit per Esteve Albert (1914-1996), va ser pen­sat com una obra coral repre­sen­tada per tot el poble de Bell­caire. Es va repre­sen­tar per pri­mer cop el 1979.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.