Art

El mural més gran

L’artista gironí Jofre Oliveras l’està fent a la Cooperativa d’Ivars de Lleida

La Coo­pe­ra­tiva d’Ivars ha con­ver­tit les seves sit­ges de la planta de fabri­cació de pin­sos de Tor­re­grossa, al Pla d’Urgell, en el mural d’art rural més gran de Cata­lu­nya. Els artis­tes Nil Safont i Jofre Oli­ve­ras han pin­tat una superfície total de 1.358 metres qua­drats, repar­tida en tres grans sit­ges, amb una repre­sen­tació al·legòrica de les Fes­tes del Segar i del Batre de la Fuli­ola.

Està pre­vist que l’obra, que es va començar a plas­mar l’1 d’octu­bre, es pre­senti al públic el 9 de novem­bre, dia en què es farà una jor­nada de por­tes ober­tes amb visita a la fàbrica i la sig­na­tura del mural per part dels artis­tes. Aquest pro­jecte de gran enver­ga­dura està diri­git i produït per l’empresa de Pene­lles Bino­mic.cat, cone­guda com a res­pon­sa­ble i impul­sora del Gar­gar, Fes­ti­val de Murals i Art Rural, que enguany ha cele­brat en aquesta loca­li­tat de la Noguera la quarta edició.

Jofre Oli­ve­ras (Girona, 1989), un artista visual i acti­vista lli­gat al tre­ball d’art social apli­cat a l’espai públic, que ha par­ti­ci­pat en fes­ti­vals com el Miles­tone, explica que mal­grat que l’obra pictòrica par­teix de la tra­dició, hi han vol­gut incor­po­rar una mirada simbòlica i con­tem­porània amb l’ele­ment de la corda com a repre­sen­tació de la unió. La seva recerca artística va lli­gada a la història de l’art i l’ús de molta vari­e­tat de pro­ces­sos i mate­ri­als.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Els nostres subscriptors llegeixen sense anuncis.

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia