La febre per sortir al carrer a fer cerveses, parodiada en un còmic
La cervesa ha estat la beguda emblemàtica del confinament pel seu valor simbòlic que evoca festa, relax, companyia i amics, a banda de la seva graduació alcohòlica. Mitjans de comunicació han simbolitzat el pas de fase amb imatges de terrasses amb gent consumint cerveses. I una de les preocupacions en temps de fase zero ha estat per a molta gent que les llaunes no s’acabessin. Això és el que li passa al protagonista d’El Murciélago sale a por birras un còmic en clau d’humor d’Álvaro Ortiz (Saragossa, 1983) creat i publicat a internet durant el confinament i publicat ara en edició de paper dins del segell ¡Caramba! de l’editorial basca Astiberri
El to de paròdia envaeix tota la història, des de la trama fins al protagonista, una mena de Batman d’anar per casa que surt de nit però no per salvar de la pandèmia la ciutadania, sinó per trobar unes cerveses, una missió que li serà molt difícil de solucionar amb èxit. Picarà a totes les portes, però de birres, res de res, només incidències negatives que el portaran a lluitar amb un Superman, també de fireta.
L’edició incorpora de regal un sotagot per a la cervesa.