Música

Vinnie Kairos lliga Nova Cançó i rap a través d’Espriu

El raper i activista del ‘hip-hop’ presentarà el seu disc ‘Sinera’ dissabte al teatre del barri de Sant Narcís

Vin­nie Kai­ros és raper, acti­vista i peda­gog del hip-hop, però no va néixer al Bronx, sinó a Arenys de Mar, i això explica la raó de ser del seu pri­mer àlbum, Sinera –dis­po­ni­ble a Spo­tify i altres pla­ta­for­mes–, que pre­sen­tarà dis­sabte en un con­cert amb l’ins­tru­men­tista L’Home Estàtic al Tea­tre de Sant Narcís (20 h), dins del cicle A prop i d’una jor­nada de hip-hop amb altres artis­tes com ara Mad Phi. “Volia simu­lar què hau­ria pas­sat si el hip-hop hagués nas­cut aquí i no als Estats Units. De fet, la base del hip-hop van ser els dis­cos de soul i funk que els pri­mers rapers havien tro­bat a cals seus pares i avis. I a casa dels meus jo hi vaig tro­bar sobre­tot dis­cos de la Nova Cançó”, explica Kai­ros, dina­mit­za­dor cul­tu­ral de l’Estació Espai Jove de Girona. “El rap i la Nova Cançó són dos mons apa­rent­ment dife­rents, però tenen coses en comú, com ara la pro­testa.”

Aquest disc, escrit, produït i mes­clat per ell i mas­te­rit­zat per Xavi Lek, s’obre amb una Intro que és “una aglo­me­ració de tota la música cata­lana” que l’ha ins­pi­rat”, des de Rai­mon i Ovidi fins a Peret i Rosalía. Després arri­ben 381, Gota a gota, Ori­gami, Nasir –una des­cons­trucció d’Helena de Ser­rat–, Dub­tes o Lars von Trier, un tema fet a par­tir del Pols d’El Petit de Cal Eril i ins­pi­rat en el film Antich­rist, de Von Trier, “una reflexió sobre la mort, que és també un tema recur­rent en Espriu”. Kai­ros recorda les con­ne­xi­ons entre el poeta i la Nova Cançó: refe­rents que a ell li ser­vei­xen per cons­truir cançons amb el seu propi ima­gi­nari.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.