Arts escèniques

Teatre al ‘súper’

Cabosanroque estrena a Temporada Alta ‘Audioguia per a supermercats en temps de pandèmia’, gestada durant el confinament en format àudio immersiu

Hi ha qui es planteja aquests dies fer teatre al tren. Altres, al metro. I alguns es pregunten per què no a les esglésies. El festival Temporada Alta ha optat per fer-ho al supermercat. La seva proposta es titula Audioguia per a supermercats en temps de pandèmia i va a càrrec de la companyia Cabosanroque, un espectacle en què l’espectador podrà gaudir de l’experiència des d’on vulgui i en el moment que vulgui. Això sí, a partir de demà, divendres, al supermercat que tingui més a prop amb dues úniques condicions: que aquest disposi de carnisseria i peixateria. Bé, i és clar, que s’hagi descarregat l’àudio al mòbil, disposi d’uns auriculars i apugi el volum.

L’espectacle s’inscriu en la voluntat del festival teatral de no aturar-se i mantenir activa la programació de la línia A distància, amb coproduccions com aquesta amb Cabosanroque; proposta que, com expliquen els seus components, va prendre forma en el primer confinament, al març, quan les restriccions sanitàries tan sols permetien anar al supermercat. Lloc on, per cert, com bé recorden dos dels integrants del grup, Laia Torrents i Roger Aixut, eren aleshores dels pocs que al principi la gent només hi podia entrar portant la mascareta posada. “Això va ajudar a generar una narrativa en l’únic espai socialitzador que hi havia en aquell moment”, declara Torrents. O com també afegeix Aixut, que amb la mascareta s’eliminen alguns dels trets diferencials del rostre, com son la boca i el nas i “això fa que es generi un clima de desconfiança”, la clau per iniciar el relat de misteri que planteja aquesta audioguia, en què l’espectador se submergirà en el relat. “Tothom és sospitós”, adverteixen.

Com la sèrie en format podcast d’El segrest, de Carles Porta, Audioguia per a supermercats en temps de pandèmia està gravada amb un so binaural que ajuda a tenir una experiència immersiva i d’allò més suggestiva. L’únic que ha de fer cada espectador és entrar al supermercat i deixar-se endur per l’àudio que l’anirà guiant per on anar i què ha de fer a l’interior del supermercat. A partir d’aquí, s’inicia un relat que no és lineal, amb una història amb diversos salts enrere, en què el misteri anirà creixent a cada pas fins que el públic comença a desconfiar de qualsevol persona que hi pot haver al supermercat, ja que la mascareta incrementa el desconeixement i la sospita de qui pot estar al darrere d’algunes de les accions que passen. Això acabarà generant una tensió que no desapareixerà fins que l’espectador surti amb el carro del supermercat.

Els dos primers espectadors a la preestrena que va tenir lloc ahir a Girona, quan van sortir no van fer res més que repetir: “Ha estat bestial!”

D’altra banda, el Torneig de Dramatúrgia de Temporada Alta continua a partir del dilluns 16 (19.30 h) en format online, amb la primera semifinal. Pujaran al ring Denise Duncan i Lara Díez Quintanilla, i el públic podrà participar-hi des de casa, votant a través del correu electrònic.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia