cultura

Les filosofies de Merlí, recollides en un llibre

La sèrie Merlí va tornar a liderar el rànquing dels programes més vistos a Catalunya en el segon episodi de la segona temporada, emès dilluns a la nit a TV3. Més de mig milió d'espectadors –527.000 d'audiència mitjana i una quota de pantalla del 22,5% – van seguir l'episodi, dedicat al filòsof empirista Thomas Hobbes. L'expectació que genera la sèrie, i també els seus joves protagonistes, es va poder comprovar ahir al vespre a l'Auditori de Penguin Random House durant la presentació del llibre del creador i guionista de la sèrie, Hèctor Lozano, amb la col·laboració de Rebecca Beltrán. Editat per Rosa dels Vents, s'hi recullen les frases, els ensenyaments de Merlí, que han estat fil conductor de la popular sèrie, així com les situacions més emotives de la primera temporada de la sèrie.

El llibre és interactiu i està estructurat de manera que els adolescents puguin aprendre filosofia i conèixer-se més responent a les preguntes que els fa Merlí. El disseny és molt visual, jugant amb elements gràfics com una pissarra de guix i amb els textos en format d'apunts a mà en una llibreta d'anelles. En el primer capítol, Els peripatètics, s'explica qui eren els seguidors d'Aristòtil, els principals filòsofs i el seu pensament. És un llibre per autoqüestionar-se, per fer-se una “autòpsia emocional”. Hi ha preguntes que cal respondre tipus test, amb un sí o amb un no, sobre autoconeixement personal, com ara: “Et cauries bé si et coneguessis?” I es completa amb una llista perquè el lector enumeri tres virtuts i sis defectes. El llibre recull l'esperit de Merlí –qüestionar-se i qüestionar-ho tot– i ho fa amb l'estil sorneguer propi del profe de moda.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Els nostres subscriptors llegeixen sense anuncis.

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia