cultura

Un amor brutal i sense límits

L'idil·li entre el fes­ti­val Tem­po­rada Alta i el direc­tor Oska­ras Kor­su­no­vas con­ti­nua per sisena edició con­se­cu­tiva. Cada cop, el direc­tor lituà signa un mun­tatge d'un autor més pròxim a l'actu­a­li­tat (al prin­cipi, va ins­pi­rar-se en Shakes­pe­are). Cle­an­sed (Puri­fi­cats) és una visió de Sarah Kane, en què aborda l'amor abso­lut des de l'extrema duresa. L'obra es repre­senta aquest ves­pre (21 h) al Canal, a Salt.

És una pro­ducció que alterna la par­ti­ci­pació de la com­pa­nyia OKT amb els estu­di­ants de la Lit­hu­a­nia Aca­demy of Music and The­a­tre. Kor­su­no­vas ja havia fet una versió del mun­tatge de Kane a Dina­marca. Va ofe­rir el text als seus alum­nes de l'acadèmia (on també impar­teix classe l'actor de l'OKT Darius Meskaukas) perquè abor­des­sin un nou llen­guatge. La seva mirada prova de rao­nar que l'amor abso­lut és ina­bas­ta­ble. Hi ha més metàfora i poe­sia en aquesta peça que en l'ori­gi­nal. El punt de par­tida no és gens rea­lista, amb una posada en escena aspra en què es plan­teja l'incest, la trans­se­xu­a­li­tat o l'homo­se­xu­a­li­tat. El taller con­vida a fer que els alum­nes es puguin equi­vo­car per, poste­ri­or­ment, “con­ver­tir els errors en avan­tat­ges”. Meskaukas és l'únic actor adult al cos­tat dels més joves en un mun­tatge que va diri­gir Kor­su­no­vas.

La posada en escena d'aquest Cle­an­sed (Puri­fi­cats) apel·la a la con­nexió amb l'espec­ta­dor. L'amor es plan­teja a escena “per pro­vo­car la ima­gi­nació de l'espec­ta­dor”. Per Meskaukas (Kor­su­no­vas s'ha hagut de que­dar a Vílnius, aquesta vegada, per una pneumònia), l'amor s'ha d'ele­var a la cate­go­ria de tragèdia antiga.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.