Òpera al peu del Canigó

El dis­sabte prop­pas­sat 21 de novem­bre s'ha pre­sen­tat a Mos­set el pro­jecte d'òpera per l'any 2010. L'obra esco­llida enguany és una adap­tació del Romeu i Juli­eta del com­po­si­tor francès Char­les Gou­nod.

Cada any, des del 2002, l'asso­ci­ació Òpera Mos­set pro­posa una obra del reper­tori operístic però revi­si­tada per l'equip artístic com­post per aquest pro­jecte pel direc­tor de tea­tre holandès Albert Heij­dens i el com­po­si­tor fran­co­a­le­many Pierre Noack, recol­zats per altres pro­fes­si­o­nals de diver­sos països euro­peus d'altres camps: l'escenògraf Jan Steen, la coreògrafa Chan­tal Daney, la direc­tora del cor Françoise Guit­ton i el pia­nista Lio­nel Ber­bain.

Aquest dis­sabte pas­sat vam poder escol­tar els dos cors ini­ci­als i tres àries can­ta­des per Juli­eta (la soprano holan­desa Caro­lien Carl­sen) i Capu­let (el baríton noruec Lars Ter­ray), acom­pa­nyats al piano per Lio­nel Ber­bain. Segui­da­ment Albert Heij­dens va pre­sen­tar la seva con­cepció de l'espec­ta­cle de l'estiu vinent: una versió intem­po­ral que li per­metrà d'inten­si­fi­car els moments claus de l'obra i de con­cen­trar la inten­si­tat dramàtica i va pro­jec­tar uns quants esbos­sos del ves­tu­ari. Pierre Noack ens va fer part de la seva visió de la rees­crip­tura de la par­ti­tura, amb la incor­po­ració d'ins­tru­ments actu­als i rit­mes con­tem­po­ra­nis. D'aquesta manera volen acos­tar-se a un dels objec­tius prin­ci­pals de l'asso­ci­ació que és fer acces­si­ble l'òpera al públic profà tot man­te­nint un nivell artístic molt exi­gent.

L'equip d'»Òpera Mos­set» ens pro­posa una versió escurçada de l'obra ori­gi­nal amb una rees­crip­tura de la par­ti­tura per adap­tar-la d'una banda a l'orques­tra de cam­bra que par­ti­ci­parà a les repre­sen­ta­ci­ons i així com al fet de tocar a l'aire lliure amb les seves exigències par­ti­cu­lars.

L'ori­gi­na­li­tat del pro­jecte de l'asso­ci­ació rau en la par­ti­ci­pació d'excel·lents pro­fes­si­o­nals (solis­tes, músics, direcció i tècnics) amb la col·labo­ració impor­tant de volun­ta­ris del Con­flent. El cor és com­post d'ama­teurs per a molts dels quals Òpera Mos­set és la pri­mera apro­xi­mació al món de l'òpera; el ves­tu­ari, dis­se­nyat per Jan Steen, serà con­fec­ci­o­nat en part a Mos­set pels mem­bres de l'asso­ci­ació i en part al Liceu pro­fes­si­o­nal Mallol de Per­pinyà pels alum­nes de la secció de moda; els deco­rats, la logística, la pla­ni­fi­cació i totes les altres tas­ques necessàries per dur a terme el pro­jecte só rea­lit­za­des pels volun­ta­ris. I durant l'última tanda d'assaigs i les repre­sen­ta­ci­ons públi­ques (segona quin­zena de juliol i pri­mera set­mana d'agost) els habi­tants de Mos­set i dels pobles al vol­tant acu­llen a les famílies un o dos (o més) par­ti­ci­pants que venen de l'estran­ger, artis­tes o tècnics, i com­par­tei­xen d'aquesta manera moments ino­bli­da­bles.

El pro­jecte ini­cial, idea que havia nas­cut per un estiu (adap­tació del Bar­ber de Sevi­lla de Ros­sini el 2003), con­ti­nua doncs més viva que mai.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.