Projecte innovador al monestir de Poblet

La comunitat de monjos de Poblet s'ha proposat «incrementar el nombre de visitants, però sense massificar l'accés de públic». Aquesta és la principal premissa del projecte encarregat a la Fundació Barcelona Media, una empresa d'innovació tecnològica que en el seu laboratori de cultura recrearà noves propostes que han de servir per oferir noves i suggeridores propostes als visitants. «Es tracta d'un projecte de magnitud, que ja sabem que no donarà fruits immediats, però que ha de tenir bons resultats a la llarga», explica el prior Lluc Torcal, que insisteix en la necessitat d'aconseguir que el públic tingui la sensació que «el monestir és viu» i que tothom capti «els valors monàstics, religiosos... i tots els valors fonamentals que creen cultura i que s'expressen a través de la bellesa monumental». L'estudi, que està en una fase molt incipient, també ha de servir per destacar «l'harmonia en l'entorn» i posarà l'accent en la sostenibilitat «per tal que la relació amb tot el medi sigui el màxim de neta possible i puguem deixar un bon llegat a les futures generacions», apunta el prior. Poblet, que continua sent el cenobi més visitat dels tres que configuren la Ruta del Cister a l'Alt Camp, la Conca de Barberà i l'Urgell, ha perdut visitants en els últims anys i d'una manera més notòria el 2009 amb un descens del 7,8 per cent. El projecte que ara s'està elaborant s'estructurarà en diferents àmbits i podrà oferir des d'un centre d'acollida fins a un centre d'interpretació. «Volem que el visitant no passi de llarg i que s'hi pugui quedar un dia o més», detalla Lluc Torcal, que reconeix que el nou pla també haurà de servir per fer més amable la rebuda al públic.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.