Música

Crítica

Tradició anglesa

La cantant va aportar una expressivitat directa, terrenal

Per tercera vegada ha tornat a Vilabertran la mezzosoprano anglesa Sarah Connolly, amb un concert centrat en lieder de Brahms i Mahler, a més a més d’algunes cançons del repertori anglès. Connolly sembla entroncar amb la gran tradició anglesa de veus greus femenines, amb l’excelsa Kathleen Ferrier al capdavant, Janet Baker, Ann Murray i un llarg etcètera, totes grans liederistes. La cantant ens aporta una expressivitat directa, terrenal, amb una veu avellutada i carnosa, a més a més d’una sempre cuidada dicció.

Com en altres edicions, Connolly va estar acompanyada pel piano atent i fantasiós de Malcolm Martineau. És impressionant veure’l gairebé orant al final d’algunes cançons, quan la música ja volava cap al cel de l’absis de l’església de Santa Maria.

La primera part del concert es va dedicar íntegrament a Brahms i va incloure l’afegit del viola Jonathan Brown en les dues primeres cançons. Però el moment culminant va arribar amb la cançó Feldeinsamkeit (Solitud al camp), quan Connolly i Martineau van aconseguir una comunió total en uns instants d’absolut èxtasi contemplatiu.

La segona part va començar amb els tràgics Kinderstotenlieder (Cançons per als infants morts), de Mahler sobre textos de Rückert. Unes obres doloroses al mateix temps que transcendentals. Connolly, malgrat fer una lectura acurada i detallista, no va arribar a commoció desitjada. L’ús del faristol va esdevenir fatal en aquestes cançons, perquè es va convertir un mur infranquejable entre l’expressió de l’intèrpret i el públic.

El concert va acabar amb una selecció de cançons angleses de Gurney, Bennett i Bridge sobre uns textos força intranscendents que es van agrair després del drama infantil mahlerià. Connolly va fer l’esforç de presentar els bisos en català: una altra cançó de Bridge i el Claire de Lune de Fauré, que va despertar exclamacions d’admiració entre el públic quan va ser anunciat.

Sarah Connolly, Malcolm Martineau i Jonathan Brown
Schubertíada de Vilabertran, dissabte 18 d’agost


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

societat

XXIX Mostra de Teatre d’Instituts Públics de la demarcació de Girona

blanes
art

Els artistes catalans de tots els temps, junts en un diccionari en línia

barcelona
Cultura

Pas endavant pel futur Arxiu Comarcal de la Conca de Barberà

Montblanc
ART

El Festival Vadart torna amb més art, música i enologia

Vilajuïga
Bernat Salvà
Periodista i escriptor

“Un llibre de viatges pot tenir la complexitat de la vida mateixa”

Barcelona

Torna el boomerang, l’espai musical inclusiu a la Mirona

salt
música

Eduard Costa publica l’enèrgic ‘Ben amunt’, el primer disc signat amb el seu nom

sant pol de mar
Novetat editorial

Jaume Planas dissecciona la fauna local d’un barri com n’hi ha tants

blanes
Música

Empúries acull un concert de músics exiliats

L’Escala