Música

Crònica

L’últim petó d’Omara

Amb 89 anys fets ahir, la diva cubana va oferir un concert crepuscular

Omara Portuondo complia ahir 89 anys i el dia abans del seu aniversari va celebrar la vida amb un concert crepuscular a l’Auditori de Girona. La núvia del filing tornava a les comarques gironines, tres anys després d’actuar a Sant Feliu de Guíxols amb Diego el Cigala. El concert, inclòs en la programació musical del Festival Temporada Alta , forma part d’una gira de comiat, El último beso, tot i que Omara promet continuar cantant fins que la veu li ho permeti. Asseguda, com una diva, acompanyada de bracet per entrar a l’escenari pel pianista Roberto Fonseca, que era qui portava el pes d’un concert en què Omara és l’estrella, daurada, brillant. Té una veu que encara no es vol apagar i ho demostra amb Veinte años o Lágrimas negras, després d’haver començat, gairebé tímida, amb una cançó cubana de bressol, Duerme negrita. El repartiment estava format sobretot per boleros, Dos gardenias i clàssics d’aquest filing cubà com és La última noche que pasé contigo, i populars cubanes amb l’himne Guantanamera.

Els ritmes cubans passats pel sedàs de l’edat i de l’intimisme de la banda: Yandy Martínez, al baix; Ruly Herrera, a la bateria, i Andrés Coayo a la percussió, amb el suport també de la neta d’Omara, Rocío Jiménez. En un concert d’hora i mitja, Omara Portuondo va absentar-se de l’escenari perquè els músics, “los muchachos”, exhibissin virtuosisme a base d’improvisació i molt free jazz amb la base de Quizás, quizás, quizás.

Per foragitar la melancolia que tant bolero impregna en l’ànima, el pianista Roberto Fonseca va recordar al públic, ja al final del concert, que l’amor en la música es retorna de la millor manera: ballant. Dempeus, movent-se des dels seients, i amb el Soy cubana, era l’intent de tornar al club Tropicana, on Omara Portuondo era la reina. Era també un homenatge a qui, més en el cel que a la terra, amb les mans i el micro, animava el públic a moure’s i a cantar. ”Se la saben?”, deia Omara, i participava així d’aquest intercanvi de bones vibracions. Amb el Bésame mucho cantat més des de les butaques de l’auditori que de l’escenari, Omara Portuondo va acomiadar-se del públic gironí. Acompanyada per Fonseca, va moure els malucs, femenina i desacomplexada, i es resistia a marxar abans de fer mut pels cortinatges.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

cultura

Vilassar de Dalt: aparador de la fotografia analògica fins al 18 de juny

Vilassar de Dalt
Cultura

Mor Gudrun Ure, actriu escocesa protagonista de la sèrie infantil ‘Super Gran’

Cultura

Mor la presentadora i actriu mexicana Verónica Toussaint

Cultura

Mor Tony McFarr, el doble d’acció de Chris Pratt i Jon Hamm

música

Pol Bordas estrena ‘Cor petit’ amb la ‘col·labo’ de Figa Flawas

girona

La Casa Natal de Dalí, guardonada en els Premis CETT Alimara

FIGUERES

L’Ajuntament de Portbou torna a ser patró de la Càtedra Walter Benjamin

PORTBOU
música

Cala Vento versiona ‘Pau’ d’Els Pets en el seu vintè aniversari

girona
cinema

Nous membres d’honor de l’Acadèmia del Cinema Català

barcelona