Cinema

CINEMA

Els grans festivals fan pinya a YouTube davant la pandèmia

Creen We Are One: A Global Film Festival, un esdeveniment virtual i gratuït que se celebrarà a YouTube del 29 de maig al 7 de juny

Canes, Venècia, Berlín, Sant Sebastià, Sundance i 15 certàmens més hi participen

De Canes a la Mostra de Venècia, passant per Sant Sebastià i la Berlinale, els certàmens de cinema més importants del món s’han unit per a un esdeveniment virtual i gratuït a YouTube, una solució d’emergència davant la pandèmia del coronavirus que ha tancat les sales i deixat en l’aire el circuit de festivals. We Are One: A Global Film Festival és el nom d’aquesta nova iniciativa que, del 29 de maig al 7 de juny, oferirà una programació escollida pels festivals més prestigiosos del món: Annecy, Berlín, Canes, Guadalajara, Jerusalem, Karlovy Vary, Locarno, Londres, Macau, Marràqueix, Mumbai, Nova York, Sant Sebastià, Sarajevo, Sundance, Sydney, Tòquio, Toronto, Tribeca i Venècia. Els fons que recapti aquesta festa digital i gratuïta de cinema seran destinats a l’Organització Mundial de la Salut (OMS) i altres institucions involucrades en la lluita contra el coronavirus.

Els coordinadors que hi ha darrera de We Are One: A Global Film Festival són YouTube i Tribeca Enterprises, l’organització que cada any munta el Festival de Cinema de Tribeca (Nova York, EUA). “Sovint parlem de el poder de les pel·lícules per inspirar i unir les persones més enllà de les fronteres i les diferències per ajudar a curar el món. Tothom necessita curar-se en aquest moment”, ha assenyalat aquest dilluns en un comunicat de premsa Jane Rosenthal, cofundadora i directora executiva de Tribeca Enterprises. I hi ha afegit: “We Are One: A Global Film Festival s’uneix a programadors, artistes i contadors d’històries per entretenir i reconfortar les audiències de tot el món. Treballant amb els nostres extraordinaris socis i YouTube, esperem que els espectadors experimentin una mica del que fa que cada festival sigui tan únic i apreciïn l’art i el poder de cinema.”

Per la seva banda, el director comercial de YouTube, Robert Kyncl, ha destacat que aquest serà “un esdeveniment” com “mai abans s’havia fet”. “Estem orgullosos de ser els amfitrions d’aquest fantàstic festival, que és gratuït per als aficionats a el cinema de tot el món”, ha afegit.

Mentre s’espremen el cervell i tracten de decidir què fer amb les seves edicions de 2020, els festivals han aplaudit aquest esdeveniment virtual. La programació encara s’ha d’anunciar. Inclourà llargmetratges, curts, documentals, música i col·loquis. “Estem orgullosos d’unir-nos a altres festivals per posar el focus en pel·lícules i talents extraordinaris, permetent el públic experimentar les maneres de narrar històries en tot el món i la personalitat artística de cada festival”, van assegurar Pierre Lescure i Thierry Frémaux, que són el president i director de Festival de Canes, respectivament. Des de la Berlinale, que es va celebrar al febrer i va ser un dels últims festivals de cinema abans de la crisi del coronavirus, els seus responsables han afirmat avui a Twitter que estan “molt orgullosos d’unir forces” amb els seus companys en aquest “esdeveniment digital sense precedents”.

La pandèmia ha obligat a tancar les sales de cinema de pràcticament tot el món, amb conseqüències demolidores per a tota la indústria, i ha posat contra les cordes els festivals més importants del circuit internacional de la gran pantalla, que ara estudien possibilitats entre la suspensió , la cancel·lació o esgotar les seves opcions fins al final. Per exemple, la Mostra de Venècia i el Festival de Sant Sebastià mantenen, de moment, les seves intencions de celebrar-se al setembre com és tradicional. Però Canes, que s’hauria d’haver fet al maig, ha ajornat dues vegades l’edició d’aquest any.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Els nostres subscriptors llegeixen sense anuncis.

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia