Arts escèniques

L’Apolo estrenarà ‘Fama’ al setembre

El grup Smedia inaugura avui el teatre del Paral·lel, després de dos anys de tancament, i hi farà noves produccions d’Els Joglars en català

Es recuperarà el musical ‘Antoine’, sobre l’autor d’‘El Petit Príncep’, i faran musicals en anglès, a l’estiu

El grup Sme­dia engega aquest ves­pre la seva sin­gla­dura al Paral·lel. El Tea­tre Apolo, amb mil loca­li­tats, passa a ser un dels més grans del grup, que ges­ti­ona diver­ses sales a Madrid. Des de la notícia del tan­ca­ment, d’ara fa uns dos anys, van començar con­tac­tes que la Covid ha endar­re­rit encara més. Ara, després d’unes refor­mes impres­cin­di­bles, com un nou aire con­di­ci­o­nat per un valor de 600.000 euros, obren amb la intenció de no tan­car cap dia. D’entre les pro­pos­tes que es van avançar ahir en roda de premsa, des­taca una nova pro­ducció de Fama, amb un càsting a Bar­ce­lona aviat. Aquest musi­cal començarà la tem­po­rada al setem­bre. Ara, d’avui fins al 2 de maig, pre­sen­ten ¿Quién mató a Sher­lock Hol­mes?, una obra que par­teix d’intriga i de música per fer-se el màxim d’atrac­tiu a un públic ben ampli.

El pre­si­dent del grup Sme­dia, Enri­que Sala­ber­ria, aspira a atraure prou públic d’entre “els vuit mili­ons de cata­lans”. Com ja han fet a Madrid, no des­car­ten fer tem­po­ra­des de tea­tre en anglès per fer-se atrac­tius als turis­tes, un dels cavalls de bata­lla que encara no ha acon­se­guit des­per­tar de forma majo­ritària a la car­te­llera d’una capi­tal turística com és Bar­ce­lona. Pro­ba­ble­ment, aquesta aven­tura s’espe­rin a poder-la desen­vo­lu­par l’estiu del 2022. Després del musi­cal d’intriga sobre Sher­lock Hol­mes s’hi por­tarà Antoine, un musi­cal ins­pi­rat en l’autor d’El petit príncep. Aquest és un altre títol que també es va estre­nar amb ante­ri­o­ri­tat amb èxit, a Madrid. I també hi ha el com­promís de pre­sen­tar Señor Ruiseñor, el dar­rer tre­ball d’Els Joglars a Bar­ce­lona. Aquest títol serà en cas­tellà, però ja es pre­pa­ren nous pro­jec­tes que tin­guin estrena en català abans de fer-ne la versió cas­te­llana. Aques­tes seran pràcti­ca­ment l’única pro­ducció que es pre­veu inter­pre­tar en català. Però és que el Tea­tre Apolo (com la majo­ria dels tea­tres de gran afo­ra­ment) no vol renun­ciar al públic cas­te­lla­no­par­lant. Sala­ber­ria admet que mol­tes com­pa­nyies tenen difi­cul­tats de tro­bar plaça a Bar­ce­lona i ells esta­ran oberts a pro­gra­mar-les.

Sme­dia entra al Tea­tre Apolo sota un nou nom, Venue Escena, i acom­pa­nyat d’un nou inver­sor: Jordi Arqué. Per una altra banda, Manel Por­tomeñe hi inclourà espec­ta­cles de mono­lo­guis­tes com Berto Romero, entre d’altres. Por­tomeñe farà de direc­tor resi­dent de l’Apolo, ate­nent el dia a dia de la sala. Els nous ges­tors pro­va­ran d’esme­nar els errors d’Ethika Glo­bal SL, que va començar la gestió el 2017 i que el 2019 va tan­car amb uns deu­tes que superen els tres mili­ons d’euros, segons una audi­to­ria encar­re­gada pel tri­bu­nal mer­can­til número 3 de Bar­ce­lona, com va avançar aquest diari dilluns pas­sat. L’audi­to­ria haurà d’acla­rir si hi ha pos­si­bi­li­tats de com­pen­sar part de les pèrdues dels cre­di­tors.

XIFRA

1.000
localitats
té el pati de butaques del Teatre Apolo. Avui la restricció per la Covid només permet d’ocupar-ne 500.

Sis actors i un pianista amb partitura oberta

Els productors Iván Macías i Dario Regattieri pretenien presentar a Madrid un musical inspirat en Los pilares de la Tierra, una peça molt ambiciosa que de seguida van veure que no es podria pujar a escena davant la crisi provocada per la pandèmia. Àgils, van contraprogramar-se amb una idea que tenien al calaix i que s’ajustava millor a les possibilitats del moment. ¿Quién mató a Sherlock Holmes? parteix de l’original de l’escriptor i creador del personatge de Sherlock Holmes, Arthur Conan Doyle. A escena hi ha només sis actors i un pianista. És un musical en què la música té moments d’incidentalitat: que es va adequant al que va passant a l’escena.

S’ha donat l’oportunitat als actors que modulin els personatges i s’aconsegueix una frescor perquè mai és ben bé igual i demana molta capacitat de joc. D’entre el repartiment destaca Júlia Möller,, una cantant que es pot recordar pel seu paper protagonista a Aloma de Dagoll Dagom, i que abans havia fet la gira castellana de Mar i Cel..



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.