Llibres

Irene Solà: “M’agrada que m’expliquin relats”

Irene Solà (Malla, 1990) va inaugurar ahir amb la seva participació la setena edició del MOT , dedicada als processos creatius de les diferents disciplines artístiques, explicats des de la literatura. Una conversa, conduïda per la periodista cultural Eva Vàzquez i seguida tant presencialment com telemàticament a través de streaming, en què la poeta i escriptora osonenca, des de la distància –la petita localitat de Malla on viu aprofitant la pausa viatgera obligada per la pandèmia–, va parlar abastament de com s’ho ha fet per donar veus insòlites a través de les seves novel·les Els dics i Canto jo i la muntanya balla. D’aquesta última novel·la fenomen va dir que la distància, el fet d’estar lluny de casa –aleshores treballant a Londres–, li va servir per “desempallegar-se de preconcepcions” i posar-se a escriure –mentre anava amunt i avall amb l’autobús– històries tan pròpies del lloc on havia crescut que podrien ser tan universals com les de qualsevol altre d’aquells llibres que li agrada llegir i narraven llocs tan llunyans. Va confessar que li agrada molt que li expliquin històries, “tant com escriure-les!”. I que Islàndia la va influir pel fet de descobrir-hi com el folklore i les rondalles conviuen amb la realitat. D’aquesta forma va voler donar veu a infinitat d’éssers que no tenen veu a través d’un joc lúdic, sense obviar una certa mirada crítica. “El joc és molt important per a mi, i la irreverència també”, va dir, però sobretot “repensar les veus de certs individus que no han pogut explicar les seves històries, com les bruixes, per exemple; no només els animals i elements naturals i sobrenaturals”.

A continuació, l’artista Perejaume, Jordi Lara i Víctor Sunyol van participar en la taula rodona titulada Un collage de camins infinits. I a partir d’avui i al llarg de dues setmanes –fins dissabte a Girona i a Olot els dies 25, 26 i 27 de març– circularan pel festival literari una quarantena d’escriptors i especialistes que conversaran sobre les seves experiències creatives i com aquestes conflueixen en la literatura. Encara queden poques places presencials, però el MOT es pot seguir per streaming a través del seu canal de Youtube .



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

MÚSICA

Gilberto Santa Rosa: la salsa autèntica

sant feliu de guíxols
Anna Rosa Cisquella, Joan Lluís Bozzo, Miquel Periel
el "triumvirat" històric de Dagoll Dagom

“No trobaràs cap Netflix que els interessi "La memòria dels Cargols”

Barcelona
Música

Els interludis florals d’Orella d’Ós

matadepera
música

El Cruïlla obre quatre dies de música i comèdia al Parc del Fòrum

barcelona
cultura

L’antiga muralla medieval de Sant Francesc de Valls rep 2,8 milions dels fons europeus

valls
crònica

El lloc ideal perquè parlin i cantin les iaies

VILAÜR
música i salut

Els projectes ‘Vibrem’ i ‘A tocar’ utilitzen la música com element terapèutic

Girona
Cultura

Mor Bruno Zanin, protagonista d’‘Amarcord’ (1973) de Federico Fellini

ARTS ESCÈNIQUES

Núria Plana, nova directora de l’Institut del Teatre