Arts escèniques

Tornar a respirar junts

Temporada Alta tanca la 30a edició amb dades –57.622 espectadors, un 86,6% d’ocupació– que indiquen la tornada a la normalitat dels espectacles presencials

“No hem hagut de sus­pen­dre ni un sol espec­ta­cle per la Covid.” Així expli­cava ahir el direc­tor de Tem­po­rada Alta , Sal­va­dor Sunyer, l’escassa afec­tació de la pandèmia en la seva 30a edició, del 8 d’octu­bre al 13 de desem­bre. La pro­gra­mació ha estat de nou basada en els espec­ta­cles pre­sen­ci­als –en els quals “els intèrprets i el públic res­pi­ren junts durant una estona”–, amb un total de 57.622 espec­ta­dors, dels quals 45.947 van assis­tir als 14 espais escènics del fes­ti­val, i 6.582 van ser espec­ta­dors de les pro­pos­tes en línia. Són xifres pre­pandèmiques, ja que després d’uns pri­mers dies al 70% d’afo­ra­ment, es va poder ampliar al 100% la resta del car­tell. L’espec­ta­cle més vist ha estat el d’El Pot Petit (4.416 espec­ta­dors), seguit d’El gran come­di­ant de Joel Joan (2.088).

Acom­pa­nyat pels regi­dors de Cul­tura de Girona i Salt, el ponent de Cul­tura de la Dipu­tació de Girona i el direc­tor gene­ral de Cre­ació, Acció Ter­ri­to­rial i Bibli­o­te­ques, Sunyer va subrat­llar els tres objec­tius asso­lits: les 26 pro­duc­ci­ons i copro­duc­ci­ons, de les quals va des­ta­car el bon nivell de L’oncle Vània, El cos més bonic... i I només jo vaig esca­par-ne; la inter­na­ci­o­na­lit­zació, amb 15 espec­ta­cles de 14 països, i l’aposta ferma per vin­cu­lar art i for­mació. Amb un pres­su­post de 3,3 mili­ons d’euros, Tem­po­rada Alta con­ti­nua a través dels 53 espec­ta­cles sor­gits de diver­ses edi­ci­ons del fes­ti­val que l’any vinent gira­ran per tot el món, i aviat també de la Tem­po­rada Alta Ibe­roamèrica.

Crida a favor dels teatres municipals

Salvador Sunyer va presentar “una petita carta als Reis”, amb tres demandes a les administracions i “una torna”. Va reclamar més pressupost per als teatres municipals, per convertir-los en “un motor de l’escena catalana” –va lloar la nova etapa del Municipal de Girona, sota la direcció d’Elena Carmona–, i també per al teatre familiar. La tercera demanda va ser “fer entrar definitivament les arts a la formació reglada”. La “torna” va tornar a ser que Girona tingui “un teatre com cal, si vol mantenir el paper que comença a tenir a nivell europeu”. El regidor Quim Ayats va contestar que l’Ajuntament prioritza la consolidació d’altres espais escènics com ara la Mercè i el Modern, “sense descartar res més endavant”. Sunyer va matisar que no era urgent, però que si el festival vol acollir produccions escèniques més grans, les haurà de fer en un altre lloc.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el darrer article gratuït dels 5 d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia