Música

Paral·lel 62, en marxa

Les tres cooperatives que en van guanyar el concurs per a la gestió presenten el seu projecte per a l’antiga Barts, una casa de cultura amb forta vocació social

Tres cooperatives –L’Afluent, Quesoni i la Sala Upload– van ser anunciades el març passat com a guanyadores del concurs públic de l’Ajuntament de Barcelona per a la gestió del que, fins aleshores, s’anomenava Barts i que, ara, es diu Paral·lel 62. Però no va ser fins ahir, set mesos després, que, acompanyades per Jordi Martí, tinent d’Alcaldia de Cultura, i Dani Granados, delegat de Drets Culturals de l’ICUB, van presentar el seu projecte per a un espai que, abans de Barts, havia estat seu també d’aventures com la discoteca Studio 54 o Artèria Paral·lel.

Amb Anna Cerdà, una de les ànimes del festival PopArb, com a directora, Paral·lel 62 és, junt amb el Teatre Arnau, pendent de rehabilitació, i El Molino, adquirit per l’Ajuntament amb la intenció de reobrir-lo aviat, una de les tres cases de cultura previstes per rellançar el Paral·lel com a eix cultural. L’equipament, de forma paral·lela, s’incorporarà el 2023 a la Xarxa de les Cases de la Música de Catalunya, que ja inclou el Clap de Mataró, l’Espai Orfeó de Lleida, El Vapor de Terrassa, la Salamandra de l’Hospitalet, la Stroika de Manresa i la Mirona de Salt.

En una concorreguda presentació, ahir, del nou projecte, Cerdà va insistir en la gestió “en horitzontal” que tindrà des d’ara el projecte, pressupostat en prop d’1 milió d’euros anuals i finançat en un 80% amb ingressos propis de l’activitat i, el 20% restant, de manera equitativa, amb diners públics i privats. La reactivació d’un servei de cuina, inactiu durant anys, per part d’Abarka, una cooperativa que treballa per generar oportunitats laborals a persones migrades i racialitzades, d’altra banda, és una de les accions que plasmen el compromís del nou equip gestor amb “l’economia social i solidària”.

La programació anunciada per als pròxims mesos, amb concerts del Festival de Jazz i el Guitar BCN, tots dos organitzats per The Project, gestora de Barts, i les ja tradicionals funcions per Nadal d’El petit príncep, no difereix gens ni mica de la que existia abans que l’Afluent, Quesoni i Upload adquirissin, al mes de juny, les claus del local, però Cerdà emfasitzava ahir que no han arribat “per cancel·lar res”, que la seva idea és “afegir noves capes al que ja existia”, però que, no obstant, durant el 2023 es presentaran diferents “projectes propis”. Jordi Martí, que, com a delegat de Cultura, ja va presentar fa tretze anys el projecte Artèria Paral·lel, aleshores gestionat per la SGAE, feia valer ahir Paral·lel 62, més enllà de la seva funció de sala de concerts, com un “espai on l’ecosistema cultural hi parla i reflexiona”, i Dani Granados, finalment, celebrava que Barcelona saldés així el “deute històric” de tenir un equipament d’àmbit públic dedicat a les músiques populars.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

llibres

Immigració obligada narrada pels protagonistes

Barcelona
opinió

Independent i acollidora

LaBGC
Artista

“Coneixes gaires escoles amb bons edificis i prou personal?”

girona
novetat editorial

Nova antologia de la poesia de Vicent Andrés Estellés

Barcelona
cultura

Mor la periodista Cultural Anna Pérez Pagès

televisió

‘Sense ficció’ estrena dimarts a TV3 ‘Qui va matar Cachou?’

Barcelona

Clara Gispert, canvi i plenitud

girona
festival

Convivència i músiques del món en el quart Festival Jordi Savall

Barcelona
Crítica

A la recerca de la tradició perduda