Cultura

música

Plaça a Sants per als germans Fortuny de la Dharma

Barcelona ha inaugurat aquest dissabte una plaça dedicada als germans Esteve Fortuny i Josep Fortuny, dos dels fundadors de la Companyia Elèctrica Dharma morts el 1986 i el 2013, respectivament. Durant la inauguració, que ha comptat amb una actuació musical, s’ha descobert una placa amb el nom dels dos músics santsencs, que van crear la banda a principis dels anys 70 juntament amb Joan Fortuny i a la qual més tard s’hi van unir Carles Vidal i Jordi Soley. La ubicació escollida, segons recull l’ACN, ha estat la plaça del carrer Riera de Tena, davant l’estació de metro de Mercat Nou.

La dedicació d’un espai de Sants als dos músics ha estat possible gràcies a la recollida de milers de signatures de la Iniciativa popular per la memòria de Josep i Esteve Fortuny i el suport del teixit associatiu i entitats del barri.

La descoberta de la placa ha comptat amb la participació de familiars i l’Elèctrica Dharma hi ha fet un petit concert, amb cançons i poemes dels dos germans.

La inauguració arriba en ple any Dharma, ja que aquest 2023 la banda en actiu més antiga de Barcelona i de Catalunya fa cinquanta anys. El moment àlgid serà el pròxim 22 d’abril, quan celebraran aquest mig segle sobre els escenaris amb un gran concert al Palau Sant Jordi que comptarà amb la participació de la cultura popular i de diversos artistes com Sopa de Cabra, The Tyets, Gossos, Balkan Paradise Orchestra, Celtas Cortos, Gemma Humet, Maria del Mar Bonet i Quimi Portet, entre altres.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

El director Alberto Rodríguez, aquest dijous a la Model

barcelona
fotografia

La mirada fotogràfica de Manel Lladó es conservarà a l’arxiu de la Diputació

Girona
CULTURA

Antonia Kerrigan, en el record

ISIDRE GRAU
NOVEL·LISTA QUE PUBLICA LA BIOGRAFIA DE FICCIÓ ‘CIUTADÀ CANALDA’ (TRÍPODE)

“Soc escèptic davant dels mecanismes de poder”

Barcelona
NOU FESTIVAL MULTIDISCIPLINARI

Tutú-Fest, dissabte a Vidreres

vidreres
música

El Festival Ítaca ja ha venut més de la meitat de les entrades

la bisbal d’empordà

Llàcer dirigeix el musical ‘The Producers’ al Tívoli

BARCELONA

L’Institut del Teatre representarà Catalunya a la Quadrienial d’Escenografia de Praga

barcelona

Mor Paolo Portoghesi, arquitecte contrari a la continuació de la Sagrada Família