Arts escèniques

L’Institut del Teatre representarà Catalunya a la Quadrienial d’Escenografia de Praga

L’edició d’aquest any tindrà lloc el 19 de juny

L’Institut del Teatre de Barcelona representarà Catalunya a la Quadriennal d’Escenografia de Praga 2023 que tindrà lloc del 8 al 18 de juny a la capital de la República Txeca. Ho farà de la ma de l’Institut Ramon Llull amb dues instal·lacions que presentarà a concurs a les exposicions Països i Regions i Estudiants, dues de les seccions més importants i prestigioses del certamen. També portaran una maqueta a la secció de Fragments II i una conferència. Les instal·lacions que es presenten s’han gestat a partir del concepte “rar”, l’eix temàtic establert aquest any per la Quadriennal de Praga d’enguany. Aquesta és la tercera vegada que Catalunya participa a l’exposició internacional d’escenografia més important del món.

Els comissaris del festival a Catalunya i professors de l’Escola Superior d’Art Dramàtic (ESAD), Marta Rafa i Pau Masaló, han explicat que a més de seguir la temàtica proposada pel festival, els dos equips creatius de competició han hagut d’incorporar al projecte la relació entre el cos i el vestuari escènic com a “generador de relat i epicentre de l’acció”, ha apuntat Rafa. La comissària ha explicat que finalment els autors han treballat amb l’absència del cos, un perquè l’ha encarnat el públic i l’altre per reflexionar sobre l’absència d’aquest.

A la secció Països i Regions presenten la instal·lació Crop, creada pels escenògrafs i figurinistes Albert Pascual i Carlota Ricart, i per la directora escènica i dramaturga Raquel Cors, que proposa a l’espectador un futur més enllà del 2053. Pascual ha explicat que el treball presenta les restes arqueològiques del Teatre Nacional de Catalunya, del qual només queden teles en diferents estats de composició i on estan creixent plantes herbàcies, fongs i bacteris.

L’objectiu del projecte és “convidar a reflexionar sobre quines vides han habitat aquestes peces de vestuari, quines les habiten actualment i quines les habitaran en un futur”, ha apuntat Pascual L’artista Sara de Ubieta, que ha col·laborat en el tractament de teixits, farà dos tallers per explicar els tractaments tèxtils que s’han utilitzat.

El cant de la Sibil·la és el títol de la proposta de Quim Palmada, Pol Roig i Mireia Sintes, alumnes de l’Escola Superior d’Art Dramàtic (ESAD) de l’Institut del Teatre,, que es presenta a la secció Estudiants’. Es basa en la figura de la pitonissa Sibil·la, que ve a anunciar la fi del món. “L’objectiu és obrir debat de com serà aquesta fi del món” tot fugint del dogma cristià, ha apuntat Sintes.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

art

L’artista del grafit Marc Corvillo fa a Valvi la primera exposició individual

girona
política cultural

La despesa pública en cultura puja un 9,6% i arriba a 1.388 milions d’euros

barcelona
Música

El 16è Festival Tempo torna a convertir el passeig Arqueològic de Girona en un oasi cultural

Girona
festivals

Suzanne Vega, Umberto Tozzi, Maria del Mar Bonet i la companyia de Nacho Duato, a la Porta Ferrada

sant feliu de Guíxols
ARTS EN VIU

Festa còmica al complex turístic sicilià del parc del Nord

BARCELONA
Alba Sarraute
Artista i directora de circ

“Shakespeare és infinit”

CRÍTICA

La comèdia més fantasiosa de Shakespeare

CRÒNICA

Pretenders, dignitat rockera a Pedralbes

Art de fa 12.000 anys al jaciment de Simanya Gran, a Sant Llorenç del Munt i l’Obac

Matadepera