Arts escèniques

Crítica

teatre

Viatge a una dimensió desconeguda

Entrar en una altra dimensió. Des que, el 2011, l’Agrupación Señor Serrano va descobrir el cinema en viu amb Katastrophe, s’hi va abonar: jugaven amb maquetes de diferents escales per construir una peça en què, sovint, es vinculava l’univers fílmic popular a una reflexió compromesa. S’han anat desencadenant treballs pulcres com ara A house in Asia, Birdie i The mountain. L’única peça d’aquest format que va rebre patacades va ser Kingdom, que, precisament, havia estat un altre intent de magnificar la producció. El salt dels Serrano ha estat dels canvis d’escala (ara, tot passa a mida natural) a la profunditat de camp: el seu treball juga amb els plans de l’escena, provant de conjugar situacions aparentment contradictòries. Com la realitat, res és unívoc.

La peça parteix del repte de construir una dramatúrgia amb intel·ligència artificial. La conversa, tan falsa com un diàleg sobre l’experiència humana amb l’Alexia, avança i permet que l’obra se segueixi totalment sense pronunciar ni una paraula. Tot és escrit al fons de l’escenari. L’escena es guarda per aconseguir imatges impactants que sumen o contrasten amb el relat, seguint el deixant de treballs d’ El Conde de Torrefiel. S’acompanya d’unes línies que delimiten volums i es van transformant en espais concrets de l’illa.

L’Agrupación Señor Serrano ha desistit de fer una tesi tancada. Fins ara, era habitual que la seva proposta es tenyís amb certa possibilitat que fos tot una gran mentida, un grand guignol (Brickmam Brando Bubble Boom). Ara, opten per una tesi molt més prima. La conversa entre la companyia i la màquina s’atura sense raonament i dona pas a uns quadres que avancen l’aventura. Per sort, en el viatge de la protagonista no hi ha la descoberta dels habitants solitaris de cada illa, sinó una intenció de reafirmar-se com a individu respecte dels altres. Siguin monitors d’esgrima o els agradi la pizza amb els condiments que sigui. Hi ha humor i hi ha intel·ligència. Hi ha molt gust i unes imatges, siguin hologrames o coreografia grupal, que contrasten amb el moviment continu. Hi ha talent i estil, però ens falta aquella capacitat de malabarista amb tres bitlles que té un relat d’encantador de serps.

Una illa
Companyia: Agrupación Señor Serrano
Divendres, 7 de juliol. Teatre Lliure de Montjuïc. Grec


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

art

L’artista del grafit Marc Corvillo fa a Valvi la primera exposició individual

girona
política cultural

La despesa pública en cultura puja un 9,6% i arriba a 1.388 milions d’euros

barcelona
Música

El 16è Festival Tempo torna a convertir el passeig Arqueològic de Girona en un oasi cultural

Girona
festivals

Suzanne Vega, Umberto Tozzi, Maria del Mar Bonet i la companyia de Nacho Duato, a la Porta Ferrada

sant feliu de Guíxols
ARTS EN VIU

Festa còmica al complex turístic sicilià del parc del Nord

BARCELONA
Alba Sarraute
Artista i directora de circ

“Shakespeare és infinit”

CRÍTICA

La comèdia més fantasiosa de Shakespeare

CRÒNICA

Pretenders, dignitat rockera a Pedralbes

Art de fa 12.000 anys al jaciment de Simanya Gran, a Sant Llorenç del Munt i l’Obac

Matadepera