Cultura popular

Sant Joan de Palamós a punt per celebrar la festa major

El programa d’activitats inicia el divendres 4 d’agost i s’allarga fins al diumenge 6

El nucli de Sant Joan, a Palamós, estarà en festa amb la cele­bració de la seva tra­di­ci­o­nal festa major des del 4 fins al 6 d’agost. L’asso­ci­ació de veïns de Sant Joan i l’Ajun­ta­ment de Palamós han orga­nit­zat con­jun­ta­ment un pro­grama d’acti­vi­tats per als habi­tants i visi­tants.

El diven­dres 4 d’agost, a les 20 h, la bibli­o­teca El Caliu aco­llirà la xer­rada “La bate­ria de costa del Molí de Vent: con­text històric i con­junt arqui­tectònic”, a càrrec de l’arqui­tecte tècnic i màster en res­tau­ració de monu­ments, Albert Zurita. El dis­sabte 5 d’agost, el cer­ta­men con­ti­nuarà amb una ruta guiada pel nucli antic a les 19 h, orga­nit­zada per l’àrea de patri­moni de l’Ajun­ta­ment de Palamós. Segui­da­ment, a les 21 h, a la plaça de Mn. Gumer­sind, tindrà lloc el tra­di­ci­o­nal Sopar Popu­lar, on els assis­tents por­ta­ran el seu propi sopar i beguda, i l’orga­nit­zació pro­por­ci­o­narà les tau­les i un ser­vei de llo­guer de cadi­res. A con­ti­nu­ació, el can­tau­tor Miquel del Roig i l’orques­tra Gerunda ofe­ri­ran un con­cert de Festa Major, amb sor­teig de qua­dres i pro­duc­tes de pro­xi­mi­tat, segons mani­festa l’Ajun­ta­ment a través d’un comu­ni­cat.

El diu­menge 6 d’agost, la plaça de Mn. Gumer­sind Vila­gran es con­ver­tirà en un esce­nari per a la 6a edició de la Tro­bada de Vehi­cles Clàssics, amb cot­xes i motos d’altres èpoques en exhi­bició. A més, durant el matí, es rea­lit­zarà la tra­di­ci­o­nal missa de Festa Major i repic de cam­pa­nes, seguit d’un con­cert-ver­mut amb la for­mació local “Litus3”. A par­tir de les 18 h, la plaça de Mossèn Gumer­sind Vila­gran aco­llirà acti­vi­tats infan­tils amb la pro­posta “Jocs XXL del món”, a càrrec de Ludi­es­pai, per al gaudi de tota la família.

Per cloure la festa major a les 20 h, a la plaça Major de Sant Joan, la cobla Foment del Montgrí ofe­rirà una audició de sar­da­nes. L’asso­ci­ació de veïns de Sant Joan també ofe­reix a tot el veïnat el domàs -el qual es pot adqui­rir a la farmàcia Mas­sa­neda, a l’esta­bli­ment Ca l’Ange­leta i l’estanc de Sant Joan- de la festa major al preu de 2 euros, per a ser ubi­cat a la fines­tra o balcó de cada habi­tatge.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Els nostres subscriptors llegeixen sense anuncis.

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia