Altres

Cultura

David Berglas, el sant grial de l’il·lusionisme

Primer il·lusionista que va tenir un programa propi a la televisió britànica (1954)

L’il·lusi­o­nista David Ber­glas va morir diven­dres, a l’edat de 97 anys, segons va con­fir­mar The Magic Cir­cle, la soci­e­tat d’il·lusi­o­nis­tes més famosa del món.

Va néixer a Berlín el 1926, però de ben jove se’n va anar a viure a Angla­terra per esca­par de l’Ale­ma­nya nazi. No va ser fins a l’edat de 21 anys que va començar a interes­sar-se per la màgia. La tenia com un entre­te­ni­ment men­tre estu­di­ava psi­co­teràpia i hip­nosi mèdica. Aca­bats els estu­dis, va començar a tre­ba­llar en diver­sos clubs noc­turns fent trucs de màgia. L’any 1953 va rea­lit­zar la seva pri­mera actu­ació en un tea­tre, Wind­mill. Un espec­ta­cle que va rea­lit­zar durant 6 mesos, 6 dies a la set­mana i 6 vega­des al dia. L’any següent va con­ver­tir-se en el pri­mer il·lusi­o­nista que va tenir un pro­grama de tele­visió, Meet David Ber­glas, i durant els anys vui­tanta va tenir una segona sèrie tele­vi­siva, The mind of David Ber­glas. Les seves acrobàcies, com ara con­duir un cotxe amb els ulls tapats, es van fer molt popu­lars. El seu truc més famós es deia L’efecte Ber­glas i se’l va con­si­de­rar el sant grial de l’il·lusi­o­nisme.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.