Música

CULTURA

Brian Griffin, fotògraf de la indústria musical

Entre altres, va crear la identitat visual de Depeche Mode i Echo & the Bunnymen

El fotògraf britànic Brian Griffin va morir dilluns, a l’edat de 75 anys. Va destacar sobretot durant els anys vuitanta com a autor de diverses portades dels àlbums de Depeche Mode.

Nascut l’any 1948 a Birmingham (Regne Unit), va començar treballant en una fàbrica de la ciutat com a enginyer. Per tal de desconnectar de la feina, es va agafar a la fotografia com un passatemps, fins que a finals dels anys seixanta va decidir inscriure’s a la Manchester School of Art per cursar els estudis fotogràfics. Els primers treballs van arribar al voltant de la publicitat, i més endavant, a través de la discogràfica Stiff Records, va entrar en la indústria musical. Va retratar músics com Jona Lewie, Lene Lovich, Rachel Sweet o The Blockheads. La seva primera gran portada va ser per a Look sharp (1979) de Joe Jackson. S’hi veien únicament les sabates de l’artista. En la dècada dels vuitanta es va convertir en un referent dins el sector. Va crear les portades de Crocodiles, Heaven up here, Porcupine i Ocean rain de Echo¬ and the Bunnymen, i sobretot va ser l’artista dels cinc primers àlbums de Depeche Mode (Speak and spell, A broken frame, Construction time again, Some great reward i Black celebration). També va treballar per a altres músics de renom com Iggy Pop, Siouxsie Sioux, Kate Bush, Ultravox, Billy Idol i Queen. Durant la dècada dels noranta va deixar de banda la fotografia per centrar-se en la direcció de videoclips, curtmetratges i anuncis.

Part de la seva obra es pot trobar a la National Portrait Gallery de Londres, al Museu d’Art de Reykjavík i a la fundació MAST de Bolonya.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.