Arts escèniques

ARTS EN VIU

El FITT suma actuacions musicals al cartell teatral

El Festival Internacional de Teatre de Tarragona (FITT) incorporarà tres actuacions musicals al seu cartell, concentrat enguany del 28 al 31 d’agost. Després de la inauguració amb Pippo Delbono (La Gioia), Belén Natalí inicia un nou projecte musical on navega per ritmes pop amb reminiscències jazzístiques sense oblidar les seves picades d’ullet a la música jamaicana. Dijous està prevista una sessió de DJ Ecléctico per amenitzar l’espai de furgoteques. El 30 d’agost hi haurà un concert de Svetlana amb cançons iròniques, plenes d’humor i empoderament. L’últim dia i després de l’actuació de Vivir en videoclip: tú, yo, nosotris y un karaoke, serà el torn de PD Pussies, de l’escena tarragonina. Com ja dèiem ahir, el FITT i Danseu Festival han acordat una col·laboració per presentar Traces, de Wim Vandekeybus (30 d’agost, 22 h, Teatre Tarragona).

Una de les sessions de Vivir en videoclip... es va haver d’anul·lar l’edició passada per la pluja. També es pot considerar amb una forta base musical el pòdcast en directe que fan Gemma Polo i Glòria Ribera (actrius de José y sus Hermanas). A Llordes exploren el concepte d’“allò brut” en un espectacle ple de drag neofolklòric, estètiques trashtradicionals i música mamarratxa. Es faran dues sessions d’aquest xou (que ja es va veure al Terrassa Noves Tendències l’any passat), al Castell de Montoliu, al Morell, i al passeig de les Palmeres de Tarragona.

El FITT manté un cartell de teatre compromès i que aborda temes complexos. És el cas d’Altsasu, del col·lectiu basc La Dramática Errante, que reconstrueix el judici als joves afectats pel cas Altsasu a partir de les transcripcions de la sentència. La Canonja segueix al cartell gràcies a la programació de Jo, travesti, de Roberto G Alonso. Es tracta d’un homenatge al transvestisme i a algunes de les figures de transvestits més destacades de la Barcelona de la dècada dels setanta i vuitanta vinculada amb la història del propi actor i creador. L’obra es va estrenar pel Grec del 2023 a La Model (on sovint els internaven).

Per la clausura del festival es podrà gaudir de Macho grita, que interpreta (i ha escrit i dirigit) Alberto San Juan. És una comèdia musical que parteix del mite de Don Juan per aprofundir en la relació entre el present i el cicle que inaugura l’any 1492.

Bürstner’s Club, vingut del País Valencià, és una producció de Dels Altres, un espectacle que aparentment sembla una representació de circ (Premi de les Arts Escèniques Valencianes 2022) però que, a la vegada, és teatre. Narra les històries que protagonitzen set artistes de circ i la seva vida nòmada agredolça i tragicòmica. Són sovint històries de persones que es mouen als marges de la societat. Una mirada similar és la de Calidoscòpica, de la coreògrafa barcelonina Sònia Gómez, que s’associa amb Encarni Espallargas, pacient amb un trastorn mental diagnosticat. Calidoscòpica, estrenat al TNT de l’any passat, és la trobada de dues performers que s’emmirallen en temes com la salut, la creativitat i el benestar. Ambdós espectacles es representaran al Refugi 1 del Moll de Costa, un espai mai utilitzat pel festival.

Cal y Canto Teatro (Castellà i Lleó) presenta dues funcions diàries de Lost dog als Jardins del Camp de Mart. Explicaran com és el món vist amb els ulls d’un gos. La companyia Chamán Producciones signa Oveja perdida (premi especial Godoff, de Madrid), una crítica al capitalista que explota els treballadors.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.