Música

música

La Fireluche i Joan-Lluís Lluís estrenaran l’experiment ‘Pareidolia’ al sisè cicle El Generador

El cicle d’experimentació sonora, organitzat per l’Associació Cultural Ameba, s’obrirà aquest dissabte a l’Auditori de l’Ateneu de Banyoles amb Joana Moher i el seu treball sobre el riu Ter

L’Orchestra Fireluche i l’escriptor nord-català Joan-Lluís Lluís estrenaran un experiment en forma de concert –“o un concert en forma d’experiment”, matisen– titulat Pareidolia, el 18 de gener vinent a la sala La Planeta de Girona. Aquesta serà una de les tres estrenes que inclou la sisena edició del cicle d’experimentació sonora El Generador, organitzat per l’Associació Cultural Ameba, que ha programat fins al febrer sis sessions de concerts xerrada amb un total de nou artistes, a més d’una conferència, un taller de construcció d’instruments i una exposició interactiva, a més de la seva participació a les VII Jornades Internacionals d’Estudis en Cultura Sonora. El Generador, que concentra bona part de la seva programació a la Casa de Cultura i altres espais de Girona, ha ampliat en aquesta sisena edició tant les seves activitats com les col·laboracions amb altres entitats.

El cicle s’obrirà aquest dissabte, 14 de setembre, a l’Auditori de l’Ateneu de Banyoles (12 h), on l’artista Joana Moher protagonitzarà una altra de les estrenes d’aquesta edició, amb la presentació de Ter Terra Tera Ter, un projecte d’investigació sobre el riu Ter creat durant unes estades de residència al Bòlit Centre de Cultura Contemporània i a les instal·lacions d’Ameba. “Emprant com a metodologia la sonoplàstia, l’enregistrament sonor i visual, la cromatografia (procediment químic que permet diferenciar cromàticament els elements gasosos, líquids o sòlids d’una mescla complexa) i la recol·lecta de biomatèria, l’artista Joana Moher ens proposa un treball d’exploració de mostres de sòl de l’àrea del Ter, recol·lectades i analitzades mitjançant cromatografies, i connectades amb enregistraments de camp, tant en format àudio com en format vídeo, així com registres de l’activitat de la comunitat local, com si d’interferències antropofòniques es tractessin”, s’explica sobre el projecte de Moher, que el 21 d’octubre també es presentarà a la Facultat de Lletres de la UdG dins les VII Jornades Internacionals de Cultura Sonora. Tornant a la jornada d’aquest dissabte a Banyoles, es completarà amb un vermut electrònic proposat pel Festival 17820 a La Local Cooperativa (14 h), en què Dj Goose posarà la música.

Els altres concerts xerrada del cicle aniran a càrrec de Llantarts, el projecte artístic multidisciplinari de Jesús Asenjo, el 10 d’octubre al Centre Cívic del Barri Vell-Mercadal; la pianista, performer i creadora Haize Lizarazu, el 14 de novembre a l’Auditori Viader de la Casa de Cultura; Franck Vigroux i Mario G. Cortizo, com artistes seleccionats del projecte de residències Ganta 7, el 12 de desembre a La Marfà, i Oriol Graus, un dels fundadors de l’Associació de Música Electroacústica d’Espanya, que estrenarà la seva obra Secrets el 20 de febrer a l’Auditori Viader, com a cloenda del cicle .

Com a activitats paral·leles, hi haurà també un taller de fabricació d’un instrument electrònic, a càrrec de l’Associació Sonora Mutan Lab, el 5 d’octubre a les instal·lacions de l’escola Eumes; la conferència L’electrònica d’avantguarda popular a Barcelona (abans del clubbing), que oferirà Germán Lazaro el 12 de novembre a la Casa de Cultura, i l’exposició El so del metall, que mostrarà escultures sonores del Laboratori d’Art Sonor i el Taller de Foneria de la Facultat de Belles Arts de la Universitat de Barcelona, del 23 de novembre al 19 de desembre, a la planta baixa d’El Modern.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.