Fotografia

Fotografia

Mor Eikoh Hosoe, avantguardista fotògraf japonès admirador de Gaudí

Retratava models amb postures dramàtiques per les quals va ser altament reconegut

El fotògraf japonès, Eikoh Hosoe, va morir la setmana passada, a l’edat de 91 anys, segons ha informat la cadena estatal nipona NHK.

La seva infància es va veure interrompuda per l’esclat de la II Guerra Mundial i per la postguerra, la qual va començar a capturar a través de la càmera. Així, de molt jove, ja es va aficionar a la fotografia, i va decidir anar-se’n a estudiar a l’Escola Superior de Fotografia de Tòquio. Un cop graduat, va treballar per a diverses revistes al mateix temps que actuava com a fotògraf independent. La primera vegada que va atraure l’atenció de la crítica va ser quan va guanyar el premi Fuji Film com a estudiant l’any 1951. De seguida es va convertir en un membre destacat de l’elit creativa avantguardista de la capital nipona. Els seus retrats en blanc i negre tenien un alt contrast, els models posaven de forma dramàtica, amb intenses expressions i solien tenir una forta càrrega simbòlica i eròtica. Entre les col·leccions més emblemàtiques hi ha la que va fer a l’escriptor Yukio Mishima.

L’any 1964 Hosoe va viatjar a Barcelona i va quedar meravellat per l’obra d’Antoni Gaudí. Aquesta admiració cap a l’arquitecte català el va dur a repetir el viatge un munt de vegades més. Durant les seves estades a la capital catalana es va dedicar a fotografia des de tots els angles possibles els edificis de Gaudí, cosa que li va permetre poder publicar diversos llibres.

La seva obra ha estat exposada a galeries de tot el món, i ha estat reconeguda tant amb premis internacionals com nacionals. Entre aquests, el guardó de la Societat Fotogràfica del Japó i el de la Royal Photographic Society britànica.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.