TEATRE
El festival elPetit reivindica el joc amb més de 100 funcions
La 20a edició del festival elPetit superarà les 100 funcions, del 9 al 24 de novembre. Aquest cartell, adreçat a la infància de 0 a 5 anys, reivindica el joc simbòlic entre la canalla i els adults com una eina imprescindible per a la salut emocional, explica la codirectora Isabel Urpí. Remarca “la importància, la necessitat i el dret del joc simbòlic de l’infant amb temps i qualitat”. Encara més, aconsellen que els adults no abandonin el joc tampoc en la maduresa.
ElPetit , amb seu a Sabadell des de la primera edició, enguany torna al carrer i es desplega en 12 municipis dels Països Catalans (Barcelona, Benicàssim, Granollers, Igualada, Lleida, Olot, Sabadell, Sant Cugat del Vallès, Sant Quirze del Vallès, Sant Esteve Sesrovires, Sant Llorenç des Cardassar i Viladecans), a més de Madrid. Entre les novetats, incitaran les trobades entre artistes, infants i adults per jugar amb materials de l’espectacle. Per tercer any, elPetit també es desplega als centres penitenciaris de Wad-Ras, Quatre Camins i Can Brians 2.
Tot i que laSala (l’espai habitual de l’equip) estigui en obres i s’hagi traslladat l’acció a Ca l’Estruch, es manté la filosofia d’elPetit: figurar al mapa com a referent d’espectacles de primera infància. Per això, al cartell hi ha espectacles de França, Àustria, Portugal, l’Estat espanyol i companyies catalanes com ara Blink Flash (Kodama), Voël (Nanuq), Animal Religion (...I les idees volen, Copiar), La Menuda (Madame Lumière), La Curiosa (Textures), Lila Joc (The twist of metal), Tombs Creatius (Lilliput) i Imaginart (El cau dels sentits, Little night).
El festival persuadeix els programadors amb els muntatges i amb trobades sectorials: el IX Encontre Professional indagarà sobre l’art com a font de salut; hi haurà tallers per a mestres a Sabadell i Granollers per traslladar aptituds artístiques a les escoles bressol, i fins i tot uns tallers per a una quinzena d’artistes europeus, les sessions se centraran a ensenyar a escoltar els infants, tant en la vida quotidiana com a l’escena. La codirectora i fundadora d’elPetit, Eulàlia Ribera, celebra que els espectacles cada cop incorporin la neurodiversitat: normalitzar un públic divers gràcies a uns muntatges que vigilen amb els tempos, i els estímuls sensorials adreçats a tothom.