Arts escèniques

TEATRE

L’Antic Teatre proposa ‘quotes’ per a un circuit de teatre multidisciplinari

El singular teatre del barri de Santa Caterina confia que es completi l’expropiació municipal de l’edifici i se’l cedeixi a l’equip que porta defensant-lo des de fa 22 anys

L’Antic Tea­tre, que ha pre­sen­tat la seva pro­gra­mació, fins al juny aquest matí, ini­cia una cam­pa­nya que ajudi a pro­gra­mar artis­tes mul­ti­dis­ci­pli­na­ris del tea­tre con­tem­po­rani. Des de l’equi­pa­ment, impul­sen car­re­res d’artis­tes donant suport a la recerca, a residències artísti­ques o copro­duc­ci­ons. La “quota” que s’exi­gi­ran a tots els tea­tres públics o a sales pri­va­des que gau­dei­xen d’un equi­pa­ment públic aju­da­ria a impul­sar un cir­cuit a Cata­lu­nya, avui pràcti­ca­ment ine­xis­tent.

Tot i això, l’Antic Tea­tre tre­ba­lla des de fa anys la com­pli­ci­tat per enfor­tir aquesta línia de risc: des del Fes­ti­val Grec al Kon­vent de les arts, el TNT, Tem­po­rada Alta, o la Cen­tral del Circ. Per a Semo­lina Tomic, ànima de l’Antic des de fa 22 anys, “la cul­tura és un bé i un dret” que dota d’”ànima a Bar­ce­lona”. La sala, inte­grada dins del movi­ment Cul­tura de Base de la ciu­tat impulsa des de fa 14 anys un grup de tea­tre comu­ni­tari, que l’ha arre­lat al barri. A part de revi­ta­lit­zar L’Antic Tea­tre caldrà defen­sar altres equi­pa­ments cul­tu­rals que peri­llen pel procés de gen­tri­fi­cació al cen­tre de la ciu­tat, acla­reix Tomic.

En el cas par­ti­cu­lar de ,l’Antic, s’espera que es des­en­ca­lli l’expro­pi­ació que ha de con­ver­tir l’edi­fici pri­vat en una nova Casa de Cul­tura. La pro­posta va venir de la lla­vors alcal­dessa, Ada Colau en el vintè ani­ver­sari (2022). Va ser un acord que va apro­var majo­ritària­ment el con­sis­tori i que, des del desem­bre de 2023, compta amb el vis­ti­plau admi­nis­tra­tiu. Segons

con­fir­men fonts muni­ci­pals es com­ple­tarà en aquest tri­mes­tre. Es resoldrà com ja va pas­sar amb el Tan­ta­ran­tana en què una ope­ració immo­biliària feia peri­llar la sor­tida d’un pro­jecte que duia 25 anys en marxa. La Sala Beckett, en canvi, va haver de mar­xar de Gràcia. El con­sis­tori li va tro­bar un edi­fici al Poble­nou, que li ha cedit durant 50 anys.

La direc­tora adver­teix que, a part de sal­var l’edi­fici per a la ciu­tat (amb un dels jar­dins més cobe­jats per les immo­biliàries), cal garan­tir un pro­jecte i el seu equip, que ha esde­vin­gut clau per al refugi de cre­a­dors mul­ti­dis­ci­pli­na­ris.

Pel que fa a la tem­po­rada dels sis mesos vinents s’alter­nen obres de tea­tre comu­ni­tari (des de demà, inter­ve­nen mem­bres aco­llits per la Fun­dació Arrels) amb el pro­jecte propi que reviurà el caba­ret del Paral·lel amb Víctor Guer­rero, amb tre­balls de Diana Gadish (Cruuu); Jaume Clo­tet (Alu­si­na­sons); La tai­mada (OPUS) i les Dan­ses romànti­ques de Gui­llem Mont de Palol i Jorge Dutor i l’entrada d’artis­tes de circ con­tem­po­rani (Palimpsesta i Mor­gana Morandi), jus­ta­ment ara quan el secre­tari de Cul­tura de l’estat, Jordi Martí, acaba de recla­mar un tea­tre pel circ a Bar­ce­lona .



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia