ARTS ESCÈNIQUES
El Festival del Circ de Girona supera ja les 23.000 entrades venudes
La tretzena edició del festival dirigit per Genís Matabosch començarà aquest dijous i es tancarà dilluns vinent amb la gran final de l’Espectacle d’Or
Quan queden només dos dies perquè comenci la tretzena edició del Festival Internacional del Circ Elefant d’Or de Girona, ja s’han venut més de 23.000 entrades per a les 14 funcions programades entre el dijous 20 i el dilluns 24 de febrer –incloses quatre per al públic escolar de la ciutat–, que sumen unes 32.000 localitats, tenint en compte que la gran carpa instal·lada al Camp de Mart de la Devesa, al costat del Palau de Fires, té capacitat per a 2.314 espectadors. Les entrades tenen preus que van dels 11 als 90 euros. La funció de dijous i la de divendres a les 20.30 h tenen un preu únic de 18 euros.
De nou, Girona es convertirà en la capital mundial del circ, gràcies a la Circus Arts Foundation de Genís Matabosch, director i presentador del festival, que ha aconseguit situar el festival gironí, en poc més d’una dècada, en el rànquing dels festivals més importants d’Europa –en competició directa amb el de Monte-Carlo, que ja té mig segle de trajectòria– i de la resta del món.
En aquesta edició del festival, hi participaran 62 artistes de 14 països diferents, sobretot de Llatinoamèrica, l’Europa de l’Est i Àsia, que oferiran 24 números diferents, mai vistos a Europa, repartits com sempre en les dues semifinals, els espectacles Blau i Vermell. L’espectacle Blau es podrà veure el dijous 20 (20.30 h) i el dissabte 22 de febrer (12 h, 16.30 h i 20.30 h). De l’espectacle Vermell, se’n faran cinc funcions: el divendres 21 (17 h i 20.30 h) i el diumenge 23 (11.30 h, 16 h i 19.30 h). Tant al Blau com al Vermell s’hi podran veure 12 números diferents, i d’aquests 24 números se’n triaran els que aniran a la final de dilluns, l’espectacle d’Or (20.15 h), en què es faran públics els premis del festival: els elefants d’inspiració daliniana que li donen nom.
A l’espectacle Blau, hi actuaran Aidan Bryant (cintes aèries), Duo 2gether (adagio acrobàtic), Entry Clowns Team (pallassos), Anna Fursenko (monocicle amb hula-hoops), On Exhale (cintes aèries), Alexander Tarasenko (roda cyr), Haribow (salts a la corda), Nuts led by Oreshkin (doble llit elàstic amb mur), Yovani Méndez (corró aeri), Trio Davydenko (equilibris), Duo DayLight (cintes aèries) i Cangzhou Acrobatic Troupe of China (màstils volants).
Pel que fa a l’espectacle Vermell, hi tindran lloc les actuacions de Lucas Suárez (equilibris i màstil aeri), Alpen-Magier Claudia & Michael (màgia còmica), Chachipuchi (pallasso), Duo Loyalty (adagio acrobàtic), Trio Zholdasovy (barra russa), Nikol Taranenko (cintes aèries), Uniqum (quartet acrobàtic), Gomonov Knife Show (llançament de ganivets), Chris Aguirre (malabars), Philippe & Marie-Lee (duet de monocicles), Duo Desire (cintes aèries) i Suining Acrobàtic Troupe of China (equilibris amb tasses).
Com es pot comprovar les cintes aèries són la modalitat més representada en aquesta edició, amb dos números diferents en cada espectacle.
Com sempre, la 25a gran atracció del festival és la música en directe de la Paris Circus Orchestra.