Arts escèniques

TEATRE

Homar porta al Romea la seva última direcció del Teatro Clásico

L’acte sacramental d’‘El gran teatro del mundo’, de Calderón de la Barca, es representa fins al 16 de març

El director va pactar la sortida al desembre, al cap de pocs mesos d’haver renovat el càrrec

Cal­derón de la Barca va esce­ni­fi­car en aquest acte sacra­men­tal els vicis i vir­tuts de la soci­e­tat a El gran tea­tro del mundo. Ara, aquest mun­tatge es podrà veure al Romea des demà i fins al 16 de març, i s’ha con­ver­tit en una mena de metàfora a la sor­tida de Lluís Homar a la direcció artística de la Compañía Naci­o­nal de Tea­tro Clásico (CNTC), quan feia pocs mesos li havien reno­vat el càrrec.

Aquest mig­dia, però, Homar ho lle­gia tot en posi­tiu, segons recull l’agència Efe. Els seus cinc anys i qua­tre mesos al cap­da­vant de la CNTC l’ha “can­viat, millo­rat a tots els nivells”. Durant aquest temps ha pogut sub­mer­gir-se en els clàssics espa­nyols -ja ho havia fet amb els d’altres països- i ara, ha subrat­llat, no pot des­criure amb parau­les el que són Cal­derón de la Barca, Lope de Vega o els místics, que s’han pogut veure, a Cata­lu­nya, al Romea i al Tem­po­rada Alta.

Acom­pa­nyat per part de l’elenc, Homar des­ta­cava la “gran pro­fun­di­tat” de l’obra i que, alhora, està a l’abast de tot­hom: “és insòlit, perquè es tracta d’un acte sacra­men­tal i, sem­bla que hagi de ser molt ele­vada, però, és pro­pera”.

Antoni Comas, que inter­preta a l’Autor, ha remar­cat que els joves que acu­dei­xen al tea­tre a veure-la al llarg d’hora i quart sur­ten “encan­tats i dient gràcies, ho he entès tot”, a més de lloar el tre­ball de la com­pa­nyia, men­tre que Car­lota Gaviño, en el paper de Món, ha recor­dat que es tracta d’un text pen­sat per repre­sen­tar a les pla­ces, perquè “arribi a tot­hom”. Amb dra­matúrgia de Xavier Albertí, també direc­tor musi­cal, Brenda Esco­bedo i Lluís Homar, l’obra compta amb altres intèrprets com Clara Altar­riba (Pobra), Malena Casado (Nen), Jorge Merino (Rei), José Luis Ver­gui­zas (Ric), Pilar Gómez (Pagès), Yolanda de la Hoz (Bellesa), Chupi Lorente (Llei de Gra­cia), Aisa Pérez (Dis­creció) i Pablo Sánchez (Per­cus­si­o­nista).

L’Ins­ti­tut Naci­o­nal de les Arts Escèniques i de la Música (INAEM) i Lluís Homar van acor­dar el pas­sat mes d’agost que fina­lit­za­ria el seu con­tracte al cap­da­vant de la com­pa­nyia el 31 de desem­bre del 2024, després que s’obrís una recerca per la publi­cació d’unes infor­ma­ci­ons en les quals l’actriu i direc­tora Marta Poveda denun­ci­ava irre­gu­la­ri­tats en el paga­ment d’uns hono­ra­ris al direc­tor i dema­nava la seva dimissió.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el darrer article gratuït dels 5 d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia