Altres

museus

Barcelona serà la seu de les jornades ‘The Best in Heritage’

Barcelona acollirà les jornades The Best in Heritage i serà l’epicentre mundial de la museologia i la gestió de patrimoni del 22 a 24 d’octubre. La trobada internacional reunirà professionals de la museologia i la gestió del patrimoni cultural i premiarà els millors projectes en aquest àmbit, informa ACN.

Per primer cop des del 2003 les jornades se celebren fora de Dubrovnik (Croàcia), la ciutat on van començar. Les jornades se celebraran en diverses seus: CaixaForum Barcelona, el Born Centre de Cultura i Memòria, i el MNAC. La cita acollirà uns 200 participants provinents d’arreu del món i s’hi presentaran 42 projectes culturals que han estat seleccionats perquè el 2024 van rebre premis nacionals i internacionals.

La Generalitat –a través del Departament de Cultura–, l’Ajuntament de Barcelona –a través de l’Institut de Cultura de Barcelona– i la Fundació la Caixa seran les tres institucions encarregades de coorganitzar aquesta edició, amb què es torna al format presencial, després de diverses edicions en línia a causa de la pandèmia.

A banda de les ponències, durant l’últim dia s’anunciaran els guanyadors dels premis Project of Influence als millors museus o projectes de conservació i difusió del patrimoni cultural que s’hagin presentat durant les jornades. Tant les jornades com els premis es divideixen en dues categories: Imagines –projectes relacionats amb noves tecnologies i multimèdia– i Best in Heritage –el programa central, que compta amb projectes de prestigi internacional.

Els guardonats en l’última edició van ser StoryTrails (Regne Unit) en la categoria Imagines, i 23,5 Hrant Dink Site of Memory (Turquia), en la categoria Best in Heritage.

The Best in Heritage és una organització no governamental amb seu a Zagreb, Croàcia, dedicada a la promoció de l’excel·lència en els diferents àmbits professionals de la gestió del patrimoni cultural. El director i president del consell assessor és el professor Tomislav S. Šola.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia