Cultura
La Lectura de Sant Jordi homenatjarà Rosa Regàs
La tradicional Lectura continuada de l’obra literària de Josep Pla de Palafrugell incorporarà també aquest Sant Jordi un homenatge a l’escriptora Rosa Regàs, que residia a Llofriu i va morir el juliol de l’any passat. La Lectura serà entre les 4 de la tarda i les 8 del vespre al Teatre Municipal i comptarà amb la participació dels fills de l’escriptora i diversos amics, que llegiran fragments de les obres de Regàs en l’acte principal de la diada del llibre i la rosa a Palafrugell.
Durant la Lectura continuada, organitzada per l’àrea de Cultura de l’Ajuntament de Palafrugell amb la col·laboració, entre altres entitats, de la Fundació Josep Pla, es llegirà el llibre El campanaret, de l’escriptor, i al començament i a la cloenda es llegiran alguns textos dels llibres Memoria de Almator i Diari d’una àvia d’estiu, de Rosa Regàs. Tothom que hi vulguin participar només s’haurà d’apropar al vestíbul del teatre i esperar el seu torn.
Rosa Regàs, que va morir als 90 anys a la seva casa de Llofriu farà un any, era escriptora, editora i traductora, i havia rebut e l’any passat el Diploma al Mèrit Ciutadà de Palafrugell. A més, havia estat distingida amb la Creu de Sant Jordi i nomenada Cavaller de la Legió d’honor Francesa. Malgrat haver començat la carrera literària amb 58 anys, havia publicat una vintena de llibres, amb què va guanyar premis com el Nadal (1994), per la novel·la Azul, i el Planeta (2001), per La canción de Dorotea. Regàs va ser una peça clau en el sector editorial i cultural del país. Abans de dedicar-se plenament a l’escriptura, havia estat traductora de l’ONU i directora de la Biblioteca Nacional d’Espanya entre 2004 i 2007, a més d’editora.
A banda de la Lectura en viu, els carrers del centre i, en concret, el de Cavallers, seran l’espai principal de la diada de Sant Jordi al municipi, on s’instal·laran les parades de llibres i flors durant tot el dia. També durant tot el dia, Ràdio Palafrugell emetrà un programa especial en directe per explicar com es viu el Sant Jordi des del carrer, amb intervencions de llibreters, escriptors i lectors.
Les activitats al voltant de Sant Jordi a Palafrugell començaran dimarts dia 22 i s’allargaran fins diumenge 27. Entre les diferents propostes, destaquen dues funcions al Teatre Municipal: Pla per Roig, de la Companyia Per-versions, sota la direcció de Ferran Utzet, en la qual es reconstrueix l’entrevista que Montserrat Roig va fer a Josep Pla l’hivern de 1972 per a la revista Destino (dissabte 26), i Art, de la dramaturga francesa Yasmina Reza, representada pel grup amateur Teló Esquinçat (diumenge 27).