Cultura

El Bulli, encara el millor del món

Gastronomia

Per quart any con­se­cu­tiu, el res­tau­rant El Bulli de Fer­ran Adrià, ha estat esco­llit el millor res­tau­rant del món.

Adrià ha rebut la dis­tinció en la gala de la pres­ti­gi­osa revista gas­tronòmica Res­tau­rant en el lliu­ra­ment dels seus pre­mis S. Pelle­grino, que s'ha cele­brat a Lon­dres.

Entre els deu pri­mers de la llista, dels 50 res­tau­rants millors res­tau­rants del món, hi ha El Celler de Can Roca (Girona) en cin­quena posició. També hi figu­ren els bas­cos Muga­ritz, en quart lloc, i Arzak, en vuitè.

El Bulli, ubi­cat a Roses (Alt Empordà) i reco­ne­gut amb tres estre­lles Mic­he­lin, ha con­que­rit el cim del rànquing de l'art culi­nari en gua­nyar una votació mun­dial en la qual han par­ti­ci­pat més de 800 xefs, crítics i experts del sec­tor.

Com l'any pas­sat, el res­tau­rant The Fat Duck, del res­tau­ra­dor britànic Hes­ton Blu­ment­hal (pio­ner, al cos­tat d'Adrià, de l'apli­cació de la ciència a la cuina), no ha pogut des­ban­car El Bulli i ha que­dat en segona posició. The Fat Duck, situat a Bray (com­tat de Berks­hire, als afo­res de Lon­dres), ha gua­nyat la meda­lla de plata mal­grat la crisi que va patir el febrer pas­sat, quan va haver de tan­car per una into­xi­cació que va afec­tar uns 400 comen­sals.

El ter­cer lloc de la clas­si­fi­cació ha estat per al danès Noma, l'únic de Copen­ha­guen que té dues estre­lles Mic­he­lin.

El premi espe­cial a la car­rera pro­fes­si­o­nal ha recai­gut en el francès Jöel Robuc­hon, a qui la guia de res­tau­rants Gault Millau li va ator­gar el 1989 el títol de "xef del segle".



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.