Cultura

La temptació crida els seguidors de Harry Potter a Internet

Malgrat les estrictes mesures de seguretat, l'últim llibre de la col·lecció del jove mag Harry Potter, creat per l'escriptora britànica Joanne K. Rowling, s'ha filtrat a Internet dos dies abans que es posi a la venda.

Les xarxes d'intercanvi P2P (person to person), on s'hi pot trobar de tot, treuen fum amb les descàrregues de Harry Potter and the Deathly Hallows, la setena novel·la de la sèrie que ha convertit a Rowling en multimilionària.

De res li ha valgut a Potter el seu mantell d'invisibilitat ni a l'empresa editora els més efectius trucs per a mantenir el llibre lluny dels lectors fins que a la mitjanit del divendres al dissabte comenci la distribució a les llibreries.

Una mà misteriosa s'ha fet amb una còpia del que sembla ser una versió nord-americana del llibre i l'ha sembrat en el fèrtil món d'Internet, on està fent estralls. I és literalment una mà, perquè el pirata no ha tingut cap objecció a incloure en algunes de les imatges els dits amb els quals manté el llibre obert mentre fotografia una per una totes les pàgines -i són 784- de l'obra de Rowling.

Per ara, se sap que la càmera que ha fet servir el pirata és una Cànon EOS Digital Rebel i que el delicte es va cometre el passat 15 de juliol durant la nit.

Persecució legal
Segons han publicat diversos mitjans de comunicació, els advocats de Scholastic, l'editorial nord-americana, han aconseguit dos ordres judicials en un tribunal federal de San Francisco per a tenir accés als materials de la pàgina d'Internet Photobucket.com i forçar a Gaia Interactive, de San Diego, perquè reveli la identitat de qui ha pujat una còpia a la pàgina Gaiaonline.com.

A més, avui mateix Scholastic ha anunciat accions legals contra la distribuïdora Levy Home Entertainment i la botiga d'Internet DeepDiscount.com per posar a la venda el llibre abans de la data oficial de llançament.

Scholastic ha imprès almenys dotze milions d'exemplars de Harry Potter and the Deathly Hallows per a la seva venda en el mercat nord-americà. A un preu de 35 dòlars (uns vint-i-cinc euros), l'edició completa pot generar uns ingressos de 420 milions de dòlars (304,5 milions d'euros) per a l'empresa editorial.


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.