Cultura

Quantes empreses pagarien molt més que un dinar per sortir en un lloc web?

L'única companyia del noi és un cactus que el protegeix perquè absorbeix la radiació de l'ordinador

El Daniel Mucarsel Sacoto, Billy, és el noi de 24 anys d'origen equatorià que s'ha d'estar 10 dies tancat en una habitació d'hotel per demostrar que es pot sobreviure només amb una connexió a Internet. Sense diners, Daniel negocia amb la publicitat en el seu blog i en la pàgina www.eldesafiodigital.es, per a aconseguir un telèfon mòbil, menjar, roba i tot els reptes que li proposen cada dia. A partir d'aquesta nit podrem seguir la seva experiència a l'AVUI.CAT amb un diari inèdit que enviarà a la redacció.
Billy ha d'exemplificar amb la seva experiència que la publicitat a la xarxa viatja de manera vertiginosa i, sobre tot, que és efectiva. Per aconseguir que li enviïn menjar, mai tracta amb grans cadenes. "Sobretot als petits negocis els interessa promocionar-se d'aquesta manera tan econòmica. Quantes empreses pagarien molt més que un dinar o un esmorzar a canvi de sortir en un lloc web que es probable que sigui visitat per més de mil persones?", afirma en la conversa que mantenim per xat.

El vincle humà amb l'exterior durant aquests dies és un grum que li porta fins a un rebedor els objectes i el menjar. De tota, manera el Billy es pot comunicar per Internet amb qui vulgui, amics i família, i ara està intentant aconseguir un telèfon mòbil.

Més de 40 pestanyes alhora
Durant el dia, el Billy, expert en videojocs online, té uns 40 llocs web oberts entre Hotmail, Mirc, Gmail, Yahoo, el seu blog, pàgines grogues i Google, "durant 24 hores i el més important", explica. "Pensa que això és una contra rellotge".

Al Billy li van comunicar abans de l'estiu que havia estat seleccionat. "Vaig entrar en el projecte perquè em considero un pioner i veig que aquest és un experiment del que serà el futur", comenta. "Dintre de 10 dies em presentaran a Verge 2007 i hauré de fer una xerrada".

Tot i que fins el moment "la feina és més complicada del que pensava en un principi", el Billy està encoratjat perquè el projecte està tenint una gran difusió boca orella.

Què és Verge 2007?
Darrera d'aquesta iniciativa està l'empresa de publicitat Ogilvyone Worlwide, que el dia 27 inaugura Verge 2007, una trobada per debatre la transformació que està vivint la indústria de la comunicació a l'Estat i a la resta del món. En la cita participaran experts en tecnologies digitals, anunciants, centrals de mitjans, operadors i agències de publicitat. Ogilvy vigila 24 hores a Billy i procura que tot sigui correcte i que no hi hagi cap accident com, per exemple, que marxi la llum. Que tinguin sort. El Billy passa els 10 dies en una habitació d'un hotel ubicat a Barcelona.


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.