Cultura

Crítica

cinema

Rebaixes Natalie Portman

L'èxit i l'Oscar de Cisne negro han fet que Natalie Portman sigui l'estrella de moda d'una indústria en què l'star system cada cop ven menys. Aquest fet ha provocat que es ressuscitessin, com si es tractés d'una operació de rebaixes, alguns títols que havia rodat i que no havien tingut accés a la pantalla. El amor y otras cosas imposibles pot ser considerat un drama passat de voltes que té com a únic encant la presència d'una Portman que intenta salvar del naufragi allò que és insalvable.

L'actriu interpreta una noia que va enamorar-se d'un home casat, pare d'un fill. Un cop estabilitzada la seva relació, queda embarassada d'un nen que mor tres dies després de néixer. El sentiment de culpa i la dificultat de relació amb el fill del seu marit és la base de la pel·lícula. En alguns moments podríem considerar El amor y otras cosas imposibles un drama amb divorci construït sobre la base de Kramer contra Kramer, però el drama no avança amb fluïdesa; la reflexió sobre la vida després del divorci no està plantejada amb subtilesa i tot sembla forçadament ortopèdic. El tema del dol i la manera com la mort afecta les relacions de la parella pot resultar un altre dels grans temes que sembla voler proposar-nos, però un altre cop tot queda confús. El trauma de la mort del fill genera mala consciència i culpabilitat fins que es troba el camí ideal per a una suposada superació i per assumir que la nova estructura familiar generada després dels conflictes pot resultar viable. El amor y otras cosas imposibles demostra que el cine viu un temps de rebaixes forçades en què la mediocritat regna en mig d'una indústria que no sap quin camí seguir.

El amor y otras cosas imposibles
Director: Don Roos. Intèrprets: Natalie Portman. Lisa Kudrow.
EUA, 2010


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.