Crítica
clàssica
Neruda, en concert
En un cop d'ull previ al concert, el que destacava era la inclusió en el programa del compositor d'origen bohemi Johann Baptist Georg Neruda, nascut cinquanta anys abans de Mozart però contemporani seu més de vint anys. Van tocar el seu Concert per a trompeta i orquestra de cordes en mi b. major, una obra deliciosa molt ben servida per l'Orquestra de Cambra de Viena, que, en aquesta ocasió, dirigia el jove mestre burgalès Eduardo Portal, amb una actuació viscuda i refinada de la trompetista Mireia Farrés. Havia tancat la primera part el Concert per a piano i orquestra núm. 9, kv 271 “Jeunehome” de Mozart, que aquest dedicà a la pianista francesa amiga seva Louise Victorie Noverre, que, com explicava David Puertas en el programa, estava casada amb José Jenamy, de qui va prendre el cognom, que, per un error en la transcripció del nom per part dels Mozart, ha quedat com a Jeunehome. Va fluir deliciosament amb un Enrique Bagaria molt segur que, en un rampell inspiratiu, va arravatar l'orquestra al darrer moviment tot fent-nos entrar en espais sonors irrepetibles. Van acabar el programa molt ben duts per Eduardo Portal amb el vistós Concert per a piano, trompeta i orquestra de cordes op. 35 de Dmitri Xostakòvitx, amb sublimitat per part dels dos solistes. Trompeta i piano ens van regalar una versió de la Nana de Manuel de Falla i, amb l'orquestra, la repetició dels darrers compassos de l'obra de Xostakòvitx.
El concert del Palau estava emmarcat en el programa Allegro, que celebra els vint-i-cinc anys de l'emissora de ràdio Catalunya Música.