Crítica
clàssica
Manén, revisat amb exquisidesa
Dotze violinistes catalans i els seus pianistes acompanyants van actuar desinteressadament en la presentació d'un cicle, que es promet exquisit, a l'Ateneu Barcelonès. Marta Matheu, Daniel Blanch, Quartet Manén, Edgar Pujol, Jordi Masó i Àlex Garrobé protagonitzaran cinc concerts fins al 18 de juny centrats en l'obra de Manén i altres compositors catalans, o bé relacionats amb les obres que s'oferiran, com són Richard Strauss i Debussy. S'acompanyaran en sessions sense mitja part amb relats que les contextualitzaran.
Del concert inaugural, amb tants intèrprets de nivell excel·lent tocant obres de Joan Manén (1883-1971), no es pot fer un comentari detallat però potser sí retenir els moments especials, com ara la meravellosa actuació de Carlota Amargós amb Nikos Stavias al piano en els fragments 4 i 5 de la Petita suite espanyola op. A-3. També Helena Satué va oferir una obra valuosa del compositor, la Romança amorosa op. A-48, molt ben interpretada. Destacaríem igualment l'exquisit acompanyament de la pianista Katia Michel en la Cançó op. A-8, ben perfilada per una joveníssima Laia Montserrat (1996). Aquest clima mirífic el va assolir també Katia Novell en l'adaptació que Manén va fer d'una Berceuse de Chopin. Sergi Alpiste i Kalina Macuta van alleujar la densitat del recital amb dues peces festives i Oksana Solovieva i Joan Espina van oferir dos complicats Capricis, el núm. 3 de l'op. A-33 i el núm. 1 de l'op. A 14, respectivament, del que fou violinista virtuós. Tots ells amb la col·laboració del pianista Albert Giménez. Bons músics i la certesa que una iniciativa que surt de l'entusiasme ha de donar bons fruits i romandre en el temps.